چالش محافظه کاران آمریکایی با مسئولان انتشارات آمازون

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیزرت نیوز، احزاب جمهوری خواه کشور آمریکا اعتقاد دارند سایت آمازون مطالب و کتاب های نوشته شده توسط اعضای این حزب را سانسور می کند و از سایت خود حذف می کند. این موضوع وقتی جدی تر می شود که پای سناتورهای آمریکایی عضو این حزب به میان کشیده می شود.

چالش محافظه کاران آمریکایی با مسئولان انتشارات آمازون

هفته گذشته چهار سناتور عضو کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به جف بزوس رئیس و مالک آمازون به سیاست سانسور مطالب محافظه کاران آمریکا در سایت و فروشگاه آمازون اعتراض کردند. این سناتورها نوشتند: بسیاری از کتاب های مربوط به احزاب محافظه کار در آمازون سانسور می شود و این درحالی است که هیچ علتی برای این حذف ذکر نمی شود.

مایک لی کننده ایالت یوتا به همراه سه تن دیگر از سناتورهای جمهوری خواه در این نامه سرگشاده اظهار داشتند که سانسور سیاسی در آمازون در حال برنامه ریزی است و آنها می خواهند تمام مطالب مربوط به این حزب را حذف کنند.

در این نامه سناتورها نوشتند: چیزی که آمازون در ماه ها و سال های گذشته معلوم کرده است، سیاست سانسور محافظه کاران آمریکایی از نظر مسئولان این سایت فروش کتاب است. بسیاری از ناشران آمریکایی از آمازون خواسته بودند که تمام کتاب های مربوط به دونالد ترامپ را از فروشگاه خود حذف کند و هیچ ناشری هم با آنها قرارداد امضا نکند.

چند وقت پیش انتشارات سیمون اند شوستر آمریکا اعلام کرده بود که قصد ندارد کتاب جاش هالی سناتور عضو حزب جمهوری خواه این کشور را منتشر کند. هالی از سناتورهای جمهوری خواه و حامیان دونالد ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته و به تحریک حامیان ترامپ که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره حمله کردند متهم شده است.

قرار بود کتاب هالی با عنوان استبداد تکنولوژی بزرگ در ژوئن سال جاری منتشر شود. انتشارات سیمون اند شوستر با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: به عنوان یک ناشر ماموریت ما فرصت دادن به صداها و نگرش های مختلف است و در عین حال باید مسئولیت مان در برابر شهروندان را جدی بگیریم و نمی توانیم از سناتور هالی پس از نقشش در اتفاقی که به یک تهدید خطرناک برای آزادی و دموکراسی ما منجر شد، حمایت کنیم.

بعد از حمله به کنگره بسیاری از ناشران قراردادهای خود را با احزاب جمهوری خواه لغو کردند و حالا آخرین متهم مبارزه با محافظه کاران آمازون معرفی شده است. هنوز مسئولان آمازون جوابی به نامه سناتورهای آمریکایی ندادند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1530

به "چالش محافظه کاران آمریکایی با مسئولان انتشارات آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش محافظه کاران آمریکایی با مسئولان انتشارات آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید