فروش کتاب های درسی راه چاره ادامه تحصیل در آمریکا

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از سیگنال، طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان دانشگاهی در آمریکا بیشتر دانشجویان در این کشور مجبور هستند برای تامین هزینه های تحصیلی خود کتاب های درسی خود را بفروشند که البته به گفته مسئولان آکادمیک راه چاره مناسبی برای درآمدزایی و ادامه تحصیل است.

فروش کتاب های درسی راه چاره ادامه تحصیل در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

طبق آمارهای ارائه شده توسط کالج بورد (college board) ، یک موسسه تحقیقاتی غیردولتی در زمینه کتاب های درسی معلوم شده است که به طور متوسط دانشجویان آمریکایی دوره لیسانس سالانه بیش از 1200دلار از راه فروش کتاب های درسی درآمد کسب می نمایند تا بتوانند هزینه های ترم های آینده خود را تامین نمایند.

بر اساس گزارش این موسسه بیشتر دانشجویان آمریکایی کتاب های درسی خود را از کتابخانه ها به امانت می گیرند ولی آنهایی که هم این کتاب ها را خریداری می نمایند در ترم بعد به وسیله فروش آنها هزینه تحصیل ترم آینده را تامین می نمایند. به گفته انجمن ملی کتابفروشان دانشگاهی (NACS) نیز بیشتر دانشجویان کتاب های خود را به امانت می گیرند.

این انجمن در آخرین گزارش خود اعلام نموده است که سال گذشته نزدیک به 83درصد از دانشجویان دوره لیسانس دانشگاه های آمریکا حداقل یک کتاب درسی خریداری نموده و بقیه را به امانت گرفتند.

دانشگاه دولتی جورجیا نیز آمار جالب توجهی درباره این موضوع ارائه نموده است. بسیاری از فروشندگان کتاب های درسی همان کتابفروشی های رسمی دانشگاه ها هستند که به طور رسمی کتاب ها را از دانشجویان خریداری می نمایند و در اختیار دانشجویان دیگر قرار می دهند. کتابفروشی این دانشگاه یکی از منابع اصلی فروش کتاب های درسی دست دوم در آمریکا محسوب می گردد.

یکی از مسئولان کتابفروشی دانشگاه جورجیا می گوید فرایند خرید کتاب های درسی از دانشجویان بر اساس شاخص ها و ملاک های مشخص شده در بیشتر فروشگاه های آنلاین کتاب مثل آمازون و بوک فایندر (BookFinder) است. کتاب درسی ارائه شده بر اساس ظاهر و قابلیت استفاده مجدد ارزش گذاری شده و پول آن به دانشجو پرداخت می گردد.

بسیاری از دانشجویان آمریکایی با این روش توانسته اند تحصیل خود را با توجه به هزینه های بالای دانشگاه های این کشور ادامه دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1083

به "فروش کتاب های درسی راه چاره ادامه تحصیل در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش کتاب های درسی راه چاره ادامه تحصیل در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید