ویوو X80 پرو پلاس با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش تور استانبول، شرکت ویوو خود را برای معرفی سری پرچم دار ویوو X80 متشکل از گوشی های هوشمند ویوو X80، ویوو X80 پرو و ویوو X80 پرو پلاس آماده می کند. بهترین پرچم دار این سری همان طور که احتمالا از نامش هم متوجه شدید، ویوو X80 پرو پلاس است. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، این سری گوشی های پرچم دار ویوو احتمالاً در ماه آوریل در کشور هند به کاربران و علاقمندان این برند معرفی می شوند. پیش تر شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه گوشی ویوو X80 به پردازنده Dimensity یا اسنپدراگون مجهز خواهد بود. به همین علت گوشی هوشمند ویوو X80 پرو پلاس در وب سایت بنچمارک معتبر گیک بنچ ظاهر شده و از همین طریق برخی اطلاعات مربوط به این گوشی هوشمند پرچم دار نیز در اختیار ما قرار گرفته که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

ویوو X80 پرو پلاس با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد

ویوو یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان به شمار میرود که اگرچه در بین سه شرکت برتر حضور ندارد اما واقعًا کیفیت و عملکرد گوشی هایش عالی هستند. عمدتاً محصولات ویوو در کشور چین به فروش می رسند و یکی از اصلی ترین دلایل ناشناخته بودن این برند هم همین است که امیدواریم طی سال های آینده بازار خود را توسعه دهد. به همین علت این شرکت قصد دارد تا از سری تازه گوشی های پرچم دار X80 در آینده نزدیک رونمایی کند.

قدرتمندترین گوشی هوشمند سری ویوو X80 یعنی ویوو X80 پرو پلاس با شماره مدل V2145 در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده است. گفته می شود که این گوشی هوشمند مجهز به پردازنده کوالکام با نام رمزی taro است که این نام رمزی متعلق به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 است. باید خاطر نشان کنیم این پردازنده که اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام به شمار میرود، از 3 بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته های پردازشی مبتنی بر معماری تازه ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می کند. همچنین در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده این چیپست حدود 20 درصد سریع تر از اسنپدراگون 888 است و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

در کنار این تراشه پرچم دار پردازنده گرافیکی Adreno 730 برای پردازش هر چه بهتر تصاویر در این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می پردازد. در لیست این بنچمارک حافظه رم 12 گیگابایتی این گوشی تأیید شده، اما ما انتظار داریم که ویوو پیکربندی های بیشتری را برای قدرتمندترین گوشی این سری در اختیار کاربران قرار دهد. سیستم عامل اندروید 12 نیز به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب خواهد شد.

در مورد مشخصات فنی این گوشی هوشمند تازه ویوو باید بگوییم که طبق آخرین شایعات و اطلاعات منتشر شده، ویوو X80 پرو پلاس از یک نمایشگر 6.78 اینچی LTPO 2.0 E5 AMOLED با رزولوشن Quad HD + و رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. سیستم دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند گفته می شود که متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 48 مگاپیکسلی (IMX598)، دوربین 50 مگاپیکسلی (JN1) و سنسور 50 مگاپیکسلی (JN2) خواهد بود؛ بنابراین ویوو X80 پرو پلاس می تواند در زمینه عکاسی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

همچنین یک سنسور 50 مگاپیکسلی سلفی نیز در پنل جلویی این گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. از سوی دیگر گفته می شود که سایر برادران این گوشی یعنی ویوو X80 و نسخه پروی آن از پردازنده های Dimensity 8000 و Dimensity 9000 به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد.

برای یادآوری بد نیست بگوییم که نسل فعلی این گوشی ها یعنی سری ویوو X70 اواخر شهریور ماه 1400 به کاربران معرفی شد. نسخه پرو پلاس این سری از یک نمایشگر 6/78 اینچی با فناوری E5 سامسونگ بهره می برد که پنلی از جنس AMOLED دارد و وضوح تصویر در آن هم به رقم فوق العاده 1440 × 3200 پیکسل می رسد. تراشه قدرتمند اسنپدراگون 888 پلاس قلب تپنده این گوشی است. چهار سنسور 50+48+12+8 سیستم دوربین چهارگانه این گوشی را تشکیل می دهد. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در این گوشی هوشمند تعبیه شده که کیفیت بسیار خوبی دارد. برای مدل پرو پلاس از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است که کاربر می تواند آن را با یک شارژر بسیار سریع 55 واتی شارژ کند.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2066

به "ویوو X80 پرو پلاس با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویوو X80 پرو پلاس با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید