وزیر خارجه لبنان زنگ خطر را درباره فروپاشی کامل به صدا درآورد

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رای الیوم، وزیر خارجه لبنان درباره فروپاشی کامل لبنان به دلیل انباشت بحرانها هشدار داد و زنگ خطر را به طور جدی به صدا درآورد.

وزیر خارجه لبنان زنگ خطر را درباره فروپاشی کامل به صدا درآورد

زینت عکر وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت که کشورش با تهدید بی سابقه موجودیتی روبرو است و خطر فروپاشی کامل به علت انبوهی از مسائل بحرانهای موجود آنرا به شدت تهدید می نماید.

وی که سرپرست وزارت خارجه لبنان پس از کنار رفتن شربل وهبه در پی بحران دیپلماتیک با سعودی است، این سخنان را در نشست وزیران خارجه عربی در دوحه مرکز قطر مطرح نمود.

روزپنجشنبه 22 اکتبر 2020، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، پس از ملاقات و رایزنی با جریان های مختلف مجلس، سعد حریری را مأمور تشکیل کابینه تازه لبنان کرد. با این تصمیم، وظیفه بسیار دشواری به حریری محول شده است. این سیاستمدار 50 ساله که از سال 2016 رئیس دولت لبنان بود، در ژانویه 2020 زیر فشار افکار عمومی و اعتراضات سراسری علیه فساد و ناکارآمدی، از مقام خود کناره گرفت.

حسان دیاب، جانشین حریری، ماه اوت همین سال و پس از انفجار بندر بیروت، استعفا کرد. سپس مصطفی ادیب، سفیر سابق لبنان در آلمان مأمور تشکیل کابینه شد؛ اما او هم چند هفته بعد به علت اختلافات و رقابت های درون جناحی، از وظیفه تشکیل دولت عذرخواست. از آن موقع تا به امروز توفیقی درباره تشکیل دولت تازه لبنان حاصل نشده است و اختلاف نظر میان میشل عون رئیس جمهور و سعد حریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1716

به "وزیر خارجه لبنان زنگ خطر را درباره فروپاشی کامل به صدا درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه لبنان زنگ خطر را درباره فروپاشی کامل به صدا درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید