مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 با 536 اسب بخار قدرت رونمایی شد

به گزارش تور استانبول، اگر نام برند Zeekr برایتان آشنا نیست، باید اشاره کنیم که این شرکت یک برند فعال زیر مجموعه جیلی بوده که سال گذشته تاسیس شد و به صورت جداگانه از ولوو که شریک جیلی به شمار می آید، در حال فعالیت است. این شرکت پس از معرفی خودروی استیشن 001، اکنون از مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 با طراحی عضلانی رونمایی نموده است. خودروی Zeekr 009 علی رغم اینکه فاقد پیشرانه درون سوز بوده و نیازی به خنک سازی ندارد، یک جلوپنجره بزرگ مصنوعی موسوم به اسپرینگ لایت در بخش جلویی آن دیده می گردد که از 154 LED قابل برنامه ریزی جهت روشنایی تشکیل شده است.

مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 با 536 اسب بخار قدرت رونمایی شد

علاوه بر این، دو چراغ LED عمودی در نقش دی لایت و چراغ های اصلی در بالای سپر جلو، به ایفای نقش در این مینی ون جیلی می پردازند. Zeekr 009 با توجه به طول 5,209 میلی متری، عرض 2,024 میلی متری و ارتفاع 1,867 میلی متری خود، یک خودروی بسیار بزرگ محسوب می گردد. فاصله بین دو محور نیز 3,205 میلی متر بوده که این میزان موجب شده این خودرو کابینی بسیار بزرگ مجهز به سه ردیف صندلی دوتایی باشد. بعلاوه علاقه مندان می توانند نسخه آپشنال و گران قیمت تر Zeekr 009 را با دو ردیف صندلی دوتایی سفارش دهند.

اگرچه مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 از طراحی جعبه شکل بهره می برد، اما ضریب مقاومت هوای 0.29 دارد که برای این خودرو بسیار مناسب به شمار می رود. باید اشاره کنیم که این ضریب درگ به لطف شیشه جلوی آیرودینامیک این خودرو که بزرگ ترین شیشه جلو در این سگمنت بوده به دست آمده است. Zeekr 009 با وزن 2830 کیلوگرم (6239 پوند)، یکی از سنگین ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار خواهد بود، اما علی رغم این سنگینی سرعت بسیار بالایی دارد. مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 با وجود این ابعاد بزرگ و وزن سنگین می تواند طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

قدرت این ون الکتریکی از دو پیشرانه برقی تأمین می گردد که در مجموع قادر است 536 اسب بخار قدرت فراوری کند. خودروی تازه شرکت جیلی از پلتفرم Sustainable Experience Architecture ماژولار جیلی موسوم به SEA، که تا به امروز خودروهای برقی زیادی از جمله اسمارت نامبر 1، پل استار 3 و لوتوس التره براساس آن پیشرفته اند، بهره می برد. یک وسیله نقلیه بزرگ و سنگین به یک باتری بزرگ نیز برای حرکت احتیاج دارد. به همین دلیل، Zeekr برای این خودرو از پک باتری 140 کیلووات ساعتی لیتیوم نیکل منگنز کوبالت که به وسیله کمپانی بزرگ CATL پیشرفته استفاده نموده است.

پک باتری یک خودرو با یک بار شارژ قادر است مسافتی معادل 822 کیلومتر البته تحت سیکل تست CLTC چین را طی کند. این خودرو علاوه بر قدرت و عملکرد بسیار خوبی که به مشریان ارائه می دهد، چند ویژگی خوب دیگر نیز دارد که از جمله آن ها می توان به تعلیق بادی برای رسیدن به سواری نرم و بعلاوه ساختار آلومینیومی یک تکه دایکاست آن اشاره کنیم. این ساختار بسیار بزرگ 1,400 میلی متر طول و 1,600 میلی تر عرض دارد و در پشت این مینی ون تعبیه شده است.

کابین این خودروی تازه جیلی نسبت به ظاهر بیرونی آن بسیار معمولی تر به نظر می رسد، اما با این حال امکانات بسیار جالبی را به مشتریان خود ارائه می دهد. نمایشگر بسیار بزرگ 15.6 اینچی روی سقف این خودرو نصب شده و هر شش صندلی قابلیت تشخیص صدا دارند. یک میز با مساحت 585 سانتی متر مربع، سیستم ارتباطی داخل خودرو، ماساژور صندلی ها و تودوزی چرمی ناپا از جمله دیگر قابلیت های کابین مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 به شمار می روند. بعلاوه بر اساس تصاویری که پیش تر از کابین این خودرو منتشر شده، روکش چرم سفید برای صندلی ها و فضای کم ردیف سوم این مینی ون به چشم می خورد.

زیکر ادعا نموده که مینی ون 009 امن ترین ون در بازار جهانی بوده و از 30 سیستم کمکی راننده به صورت استاندارد بهره می برد. این خودرو برقی بعلاوه دارای 12 رادار کوتاه برد اولتراسونیک، یک رادار با طول موج بسیار بلند، چهار دوربین 2 مگاپیکسلی دید اطراف و هفت دوربین هشت مگاپیکسلی HD است. مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 دارای اسپویلر عقب کوچک و چراغ های پشتی بسیار مجذوب کنندهی است که با نواری نورانی به هم متصل شده اند. خط شانه تعیین و ستون های مشکی نیز موجب شده این خودرو از ظاهری شبیه به سقف شناور بهره ببرد.

آن طور که گفته شده، Zeekr 009 با ظاهری بسیار مجذوب کننده قرار است سال آینده در چین به فروش برسد که البته در این رابطه باید منتظر اعلام رسمی شرکت جیلی باشیم.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2154

به "مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 با 536 اسب بخار قدرت رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی ون لوکس برقی Zeekr 009 با 536 اسب بخار قدرت رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید