محمدی: محتواهای علمی و تحلیلی مجلات رشد را بازنشر می کنیم
به گزارش تور استانبول، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از چاپ اولین شماره مجله رشد مدرسه فردا با موضوع کرونا و آموزش مجازی اطلاع داد و بر ضرورت بازنشر محتوای رشد تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدابراهیم محمدی گفت: اولین شماره مجله رشد مدرسه فردا در سال تحصیلی 1400-1399 با شماره پی در پی 217، با موضوع کرونا و آموزش مجازی در مهر 99 به چاپ رسید.
وی اضافه نمود: در این شماره مجله مطالبی همچون کرونا با نظام تعلیم وتربیت چه کرد؟ ؛ سایه کرونا بر نظام آموزشی؛ تجربه مدرسه های ایرانی در مواجهه با کرونا؛ خانواده های برخط؛ 20 توصیه کلیدی و مهم نظام های آموزشی؛ آنالیز کلاس های برخط در زمان تعطیلی مدارس؛ کلاس ابری؛ برخط یادگیری؛ کرونا و تسریع در تجهیز شبکه ملی مدارس ایران و آقا معلم بچه های کوهستان؛ آمده است.
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در این ایام که کرونا بر زندگی و کارها سایه انداخته است و ادارات از هراس واگیری این ویروس نیمه تعطیل اند، فرصت را غنیمت شمردیم و تصمیم گرفتیم با یاری سردبیران و به خصوص مدیران داخلی مجلات، به انتشار محتواهای علمی و تحلیلی قابل نشر مجلات رشد اقدام کنیم. تا به حال تک نگاشت هایی که در قالب مجموعه مقالات یا گفت وگوهای مجلات رشد باشد، نشر نیافته است و به جز چند مجلد از بازآفرینی های مجلات رشد کودک و شاید یک مجموعه از یادداشت های مجله زیست، اقدام قابل اعتنایی در این زمینه صورت نپذیرفته است.
وی اعلام کرد: این اقدام که قرار است به یاری دوستان خوبم در مجلات رشد، در فاز اول، ده ساله اخیر، یعنی دهه نود را در دستور کار داشته باشد، می تواند آغازی باشد بر انتشار آثار فاخر و دیدگاه های ارزشمند صاحب نظران مجلات رشد در دهه نود شمسی.
محمدی اظهار کرد: حاصل این بازآفرینی، اصلاح و ترمیم محتواهای قابل نشر، می تواند ضمن ارائه در بسته پشتیبانی محتواهای درسی در قالب کیوآرکد، منبعی پشتیبان برای دانش افزایی و تقویت دانش شغلی و مهارت های آموزشی معلمان عزیز کشور باشد.
وی گفت: پیش بینی ما این است که این اقدام یاری خواهد نمود بخش ضمن خدمت از بسته های دانشی مرتبط با کتاب های درسی برخوردار گردد و آزمون های خود را بر محور آن سامان دهی کند.
مدیرکل دفتر انتشارات یادآور شد: مقالات و گفت وگوهای مورد آنالیز و بازآفرینی طرح، به دلیل آنکه با فرایند نوسازی و تغییرات کتاب های درسی سال های اخیر هم سو بوده اند، خواهند توانست در توجیه و تبیین اهداف برنامه درسی که در کتاب های نونگاشت محل توجه بوده اند، نقش مؤثر و مفیدی ایفا نمایند. پیش بینی می گردد در سال های آینده، ده ها مجموعه مقاله، گفت وگو، یادداشت و تحلیل علمی آماده و ارائه گردد.
منبع: خبرگزاری پانا