لزوم آسیب شناسی حادثه سیلاب های امسال به صورت بی طرف

به گزارش تور استانبول، رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها در بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان، بر لزوم آسیب شناسی حادثه سیلاب های سال جاری به صورت بی طرف تاکید و تدوین درس آموخته ها و ارائه راهبردها را از جمله اهداف این گزارش توصیف کرد.

لزوم آسیب شناسی حادثه سیلاب های امسال به صورت بی طرف

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در سفر به استان گلستان ضمن بازدید از مناطق سیل زده این استان با سرپرست استانداری گلستان دیدار کرد.

دکتر نیلی احمدآبادی، در این سفر از دهنه ورودی گرگان رود به دریای خزر و سایر کانال های شهرستان گمیشان و همچنین شرکت مزرعه نمونه بازدید کرد.

وی همچنین در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان حضور یافت و شرحاتی در مورد خروجی های مدنظر از گزارش ملی سیلاب ها و روند پیشبرد امور در این هیأت ارائه داد.

در این جلسه مهندس غراوی، سرپرست استانداری گلستان نیز با اشاره به تهیه طرح جامع سیل استان طی سال های گذشته، اظهار کرد: طرح جامع سیل استان، سند علمی بسیار خوبی است که پس از وقوع سیل در سال 81 تهیه شد و بسیاری از اقدامات در راستای مقابله با سیل اخیر بر اساس آن صورت گرفت.

وی با اشاره به تصرف حریم بستر رودخانه ها به عنوان یکی از معضلات اصلی کشور افزود: در همین سیلاب شاهد بودیم که زهکشی اراضی کشاورزی در تخلیه آب های دشت ها نقش بسیار مؤثری داشتند، لذا اتمام زهکشی در سطح 280 هزار هکتار از اراضی استان مطالبه و درخواست جدی ماست.

مهندس غراوی، همچنین با اشاره به سدهای نیمه تمام استان، شرح داد: اجرای سد نرماب، سد آقدکش، علاج بخشی سد وشمگیر، از جمله اقداماتی است که می تواند در کاهش خسارات ناشی از سیلاب و همچنین استفاده بهینه از نعمت الهی مؤثر باشد.

وی افزود: یکی از طرح های مهم ما اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوانداری و احداث آب بندان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 196

به "لزوم آسیب شناسی حادثه سیلاب های امسال به صورت بی طرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آسیب شناسی حادثه سیلاب های امسال به صورت بی طرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید