قلب مینیاتوری با پرینتر زیستی فراوری شد

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان آمریکایی یک قلب مینیاتوری را با پرینتر 3 بعدی چاپ نموده اند. شرکت فناوری زیستیBIOLIFE4D در شیکاگو این قلب چاپی را ابداع نموده است. برای این منظور محققان این موسسه گلبولهای سفید یک داوطلب انسانی را به سلول های بنیادی پرتوان تبدیل کردند. این سلول های بنیادی نیز به انواع مختلفی از سلول های قلبی تبدیل شدند.

قلب مینیاتوری با پرینتر زیستی فراوری شد

البته این سلول ها با مواد مغذی و یک ماده عامل رشد ترکیب شدند و به این ترتیب جوهر زیستی مخصوص این شرکت را ابداع کردند. در مرحله بعد جوهر زیستی مذکور وارد یک پرینتر زیستی شد و از سوی دیگر یک ماده قالب شفاف نیز به پرینتر تزریق شد. به این ترتیب قلب کوچک به طور لایه لایه ساخته شد و از سوی دیگر قالب موقت نیز شکل قلب را حفظ می کرد. شکل قلب براساس اسکن ام آر آی قلب داوطلب انسانی تهیه شده بود.

قلب پرینت شده در یک بیوراکتور قرار داده شد که شرایط بدن انسان را شبیه سازی می نماید. این امر سبب شد سلول های مختلف قلبی خود را سازماندهی نمایند و در کنار یکدیگر بافت قلبی منسجمی به وجود بیاورند. در مرحله بعد قالب که به ابداع یک قلب کامل انسان(البته در مقیاس کوچک) یاری کرد نیز قابل حل شدن بود.

به گفته شرکتBIOLIFE4Dاین قلب مانند نمونه واقعی دارای 4 بطن است . دانشمندان امیدوارند با توسعه بیشتر این فناوری بتوانند قلب هایی در اندازه واقعی فراوری نمایند و به بدن بیماران پیوند بزنند. از آنجا که این قلب با سلول های بدن بیمار فراوری می گردد، احتمال آنکه سیستم ایمنی بدن آن را رد کند، اندک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 327

به "قلب مینیاتوری با پرینتر زیستی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب مینیاتوری با پرینتر زیستی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید