قرص فشار خون و اشتباه مترجم، عامل مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکار ایرانی

به گزارش تور استانبول، پرتابگر وزنه پارالمپیکی ایران که اخیراً محروم شده است می گوید که در جریان مثبت اعلام شدن دوپینگش مترجم دچار اشتباه شده است.

قرص فشار خون و اشتباه مترجم، عامل مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکار ایرانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کمیته بین المللی پارالمپیک چند روز قبل خاطرنشان کرد که اسدالله عظیمی ورزشکار 60 ساله و جانباز ایرانی به دلیل دوپینگ با محرومیت 9 ماهه روبرو شده است. اینکه چرا ورزشکاری با این سن دچار چنین شرایطی شده، سؤالی بود که بسیاری از اهالی ورزش با آن روبرو شدند.

اسدالله عظیمی در گفت وگو با خبرنگاران در این باره گفت: من 60 سال سن دارم و 32 سال است که به عنوان یک جانباز ورزش می کنم. در این مدت حداقل 16 مدال در سطح آسیا، دنیا و پارالپیک کسب نموده ام و در این سال ها نیز هیچ مسئله ای نداشته ام.

وی اضافه کرد: چند سال است که از قرص فشار خون به نام لوزارتان استفاده می کنم و در پرونده پزشکی ام نیز این مسئله آمده که از این قرص مصرف می کنم. قبل از آزمایش دوپینگ به مترجمی که کنارم بود، گفتم که اعلام کند از قرص فشار استفاده می کنم. به مترجم گفتم که احتیاج است که نام دقیق قرص را بگویم که او گفت احتیاجی به این کار نیست. در حالی که باید به نام قرص اشاره می کردیم.

این ورزشکار مدال آور در بازی های پارالمپیک 2016 ریو و پاراآسیایی 2018 جاکارتا گفت: پس از اعلام محرومیتم، به کمیته پارالمپیک اعتراض کردم و آنها نیز پیگیری لازم را انجام دادند و گفتند به دلیل همین موضوع عدم اعلام نام قرص، 9 محروم شده ام، در غیر این صورت محرومیتم بیشتر از این می شد.

عظیمی در پاسخ به این سوال که مترجم از سوی کمیته پارالمپیک آمده بود یا شخصی بود، مطرح کرد: آن فرد مترجم کمیته پارالمپیک بود.

وی با اشاره به اینکه دوران محرومیتش در اردیبهشت به انتها می رسد، گفت: در حال حاضر تمریناتم را پیگیری می کنم و در حال کوشش هستم تا اگر فرصت فراهم شد، در پارالمپیک 2020 توکیو حضور داشته باشم و بتوانم برای ایران مدال کسب کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 694

به "قرص فشار خون و اشتباه مترجم، عامل مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص فشار خون و اشتباه مترجم، عامل مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید