طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن

به گزارش تور استانبول، بیماری سلیاک یک اختلال خودایمنی است که موجب می گردد بدن، گلوتن را به عنوان یک متجاوز خارجی ببیند. سلیاک بدترین شکل عدم تحمل گلوتن است. اما حساسیت به گلوتن فقط به بیماران سلیاکی خلاصه نمی گردد! در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه یک نوع پیتزای بدون گلوتن به شما آموزش دهیم. با طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن

  • آرد بدون گلوتن دو فنجان
  • مخمر خمیر بدون گلوتن یک قاشق چای خوری
  • آب سه چهارم فنجان
  • نمک یک ونیم قاشق چای خوری
  • سینه مرغ یک عدد
  • فلفل دلمه ای 100 گرم
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • سیر یک حبه
  • رب گوجه فرنگی بدون گلوتن به میزان لازم
  • پنیر موزارلا کاله خرید آنلاین به میزان لازم
  • زیتون سیاه (حلقه ای خرد شده) به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن

مرحله اول

آب را داخل کاسه همزن ایستاده خود بریزید و مخمر را درون آب بریزید و تا زمانی که مخمر حل گردد هم بزنید.

مرحله دوم

همه آرد و نمک را به مخلوط آب و مخمر اضافه کنید. آن را با یک قاشق فلزی هم بزنید تا خمیر کش دار گردد.

مرحله سوم

خمیر را حدود 5 دقیقه با دست آنقدر ورز دهید تا نرم گردد. سپس آن را به شکل توپ در آورید. خمیر باید به حالتی برسد که وقتی انگشت تان را در آن فرو می برید به حالت قبلی خودش برگردد. بین 5 تا 8 دقیقه این کار را ادامه دهید.

اگر خمیر به کاسه یا دست تان می چسبد یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید تا این چسبندگی از بین برود و راحت تر به کارتان ادامه دهید. حواستان باشد که خیلی آرد به آن اضافه نکنید.

اگر عجله دارید بیخیال پف کردن خمیر شوید و پیتزای خود را آماده کنید. در این حالت یک پیتزا با خمیر نازک و طعمی شبیه کراکر خواهید داشت. اما اگر عجله ندارید بین یک تا یک ساعت ونیم به خمیر فرصت دهید تا پف کند. بنابراین کاسه را تمیز کنید تمام سطح آن را با میزان کمی روغن چرب کنید و خمیر پیتزا را درون کاسه برگردانید. روی کاسه را با سلفون بپوشانید. یک تا یک ساعت و نیم صبر کنید تا خمیر پیتزای تان پف کند.

مرحله چهارم

سینه مرغ را خرد کنید و آن را با میزانی روغن و سیر خرد شده داخل تابه تفت دهید.

مرحله پنجم

بعد از این که خمیر آماده شد، قالب مورد نظر را با میزانی روغن چرب کنید. خمیر را روی آن پهن کنید به طوری که یک سانتی متر از دیواره های قالب را خمیر بگیرد. میزانی رب گوجه روی خمیر بریزید و کاملا پخش کنید.

مرحله ششم

به ترتیب پنیر موزارلا، مرغ، فلفل دلمه ای خرد شده و زیتون را روی خمیر بریزید و داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید.

طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن را به شما آموزش دادیم. اما با گزینه های بی خاتمه سلینو، می توانید خیلی راحت تر بدون گلوتن زندگی کنید.

پیتزا مرغ بدون گلوتن سلینو به صورت منجمد و نیمه پخته عرضه می گردد. بنابراین قبل از مصرف به مدت 10 دقیقه در خارج فریزر نگهداری کنید تا دمای محصول برای پخت مناسب گردد. سپس پیتزا را در طبقه میانی فر به مدت 10 تا 15 دقیقه با دمای 150 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پنیر روی محصول طلایی رنگ گردد.

با توجه به این که شما یک رژیم غذایی فاقد گلوتن را برحسب ضرورت یا انتخاب دنبال می کنید، کاله مجموعه متنوعی از طعم های مختلف را به شما پیشنهاد می نماید. پیتزا مارگاریتا و پیتزا گوشت از دیگر پیتزاهای بدون گلوتن سلینو است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2126

به "طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا مرغ بدون گلوتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید