طراحی اکسی متر خانگی با پرینتر سه بعدی

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، گروهی از مهندسان طراحی های یک حسگر سنجش اکسیژن خون را منتشر نموده اند که با استفاده از پرینتر3 بعدی چاپ می گردد و می توان در خانه آن را ساخت.

طراحی اکسی متر خانگی با پرینتر سه بعدی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گروهی از مهندسان و محققان دانشگاه بث در انگلیس حسگر اوپن اکسی متر (Open Oximeter) را ابداع نموده اند. هر فردی که مهارت های ساده ساخت دستگاه های الکترونیکی را دارا باشد با یاری پرینتر سه بعدی و کمتر از 10 پوند می تواند این اکسی متر را بسازد.

این حسگر با توجه به دستگاه های تجاری فعلی توسعه یافته و سازندگان آن ادعا می نمایند قابلیت ردیابی میزان دقیق اکسیژن خون را دارد.

حسگر روی یک کلیپ انگشتی قرار می گیرد و انعکاس طول موج های مختلف نور را اندازه می گیرد و به این ترتیب می تواند ضربان قلب و درصد اکسیژن اشباع شده در خون را بسنجد.

طرح مذکور شامل یک حسگر، تجهیزات الکترونیکی خوانش و نرم افزار مخصوص است که در ژورنال اوپن هاردویر منتشر شده و فایل های آن نیز در GitLab به اشتراک گذاشته شده اند.

پروفسور پیتر ویلسون از دانشگاه بت می گوید: سنجش اکسیژن خون به فرایندی کلیدی طی همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است. ما امیدواریم با اشتراک گذاری این طرح منبع باز، تهیه نمایندگان خدمات درمانی بتوانند سریع حسگرهایی با قیمت مناسب فراوری نمایند.

همچنین این گروه از محققان مشغول همکاری با دانشگاه کمبریج هستند تا انگشت های مصنوعی ارزان قیمتی به نام فانتوم بسازند. از این ابزارها برای کالیبره کردن و تأیید اکسیمترها استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1438

به "طراحی اکسی متر خانگی با پرینتر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اکسی متر خانگی با پرینتر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید