صالحی امیری: به یک باره نمی توان از جهت سکو و سکه به سمت مسائل فرهنگی حرکت کرد

به گزارش تور استانبول، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش یک ساحت جسمانی دارد که همان سکه و سکو است و ساحت دیگر نیز مربوط به مسائل معنوی و فرهنگی می شود.

صالحی امیری: به یک باره نمی توان از جهت سکو و سکه به سمت مسائل فرهنگی حرکت کرد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، رضا صالحی امیری در سرانجام مراسم رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش گفت: این چیزی که مهم است این است که ما در 4 دهه گذشته بر یک نقشه راه حرکت نکرده ایم. تلاش هایی در مقاطع مختلف اجرا شده بود که نقشه راه داشته باشیم اما نظام سلیقه بر کشور حاکم بوده و همین مسئله مانع یک نقشه راه شده است.

وی اضافه کرد: تجربه 4 دهه گذشته به ما یاد داده که برنامه کلان را تقویت کنیم.

صالحی امیری گفت: ما باید تلاش کنیم یک برنامه مدون، حداقل برای بیست سال آینده داشته باشیم و مدیران در مقاطع گوناگون آن را اجرا کنند. ما بر همین اساس در کمیته ملی المپیک یک برنامه 5 ساله نوشتیم که در حال اجرا هستیم و همچنین در حال تدوین چشم انداز بیست ساله ورزش ایران نیز هستیم و می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که قرار است در بیست سال آینده به چه نقطه ای از ورزش برسیم؟ البته یک دغدغه مهم وجود دارد که همان تغییر مدیران است و این موضوع منجر به تغییر جهت می شود که باید اصلاح شود.

وی درباره جایگاه مسائل فرهنگی در ورزش اضافه کرد: باید نگاه بلندمدت به مسائل فرهنگی در ورزش داشته باشیم و به این موضوع حساسیت نشان بدهیم که به نظرم نقطه آغاز آن بحث آموزش و پرورش است. به یک باره نمی توان از جهت سکو و سکه به سمت مسائل فرهنگی حرکت کرد در واقع اگر امروز در روح فرهنگی بدمیم 10 سال دیگر نتیجه آن معین می شود. تربیت انسان های اخلاقی باید در اولویت باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک شرح داد: ورزش یک ساحت جسمانی دارد که همان سکه و سکو است و ساحت دیگر نیز مربوط به مسائل معنوی و فرهنگی می شود. ما برای رسیدن به این هدف انگیزه جدی داریم که البته این موضوع نیازمند یک کار بلندمدت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1535

به "صالحی امیری: به یک باره نمی توان از جهت سکو و سکه به سمت مسائل فرهنگی حرکت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: به یک باره نمی توان از جهت سکو و سکه به سمت مسائل فرهنگی حرکت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید