شورای ریاست جمهوری در ریاض با نظارت آمریکایی ها تشکیل شد

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن در به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری که اخیراً در ریاض تشکیل شد واکنش نشان داد.

شورای ریاست جمهوری در ریاض با نظارت آمریکایی ها تشکیل شد

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه عبد ربه منصور هادی اساساً از همان ابتداء فاقد مشروعیت بود، گفت: شورای ریاست جمهوری در ریاض تحت نظارت مقامات ایالات متحده آمریکا تشکیل شد.

این مقام یمنی افزود: متحدان ائتلاف سعودی یک توافق آماده را به صورتی کاملاً تحقیرآمیز در ریاض امضا کردند. منصور هادی از ابتدا هم مشروعیت نداشت. او از یاران بن سلمان سیلی خورد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تنها راه آزادسازی وجب به وجب خاک یمن از گردهم آمدن مردم دور انصارالله می گذرد.

چندی پیش، خبر کناره گیری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری سابق یمن و نیز تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری رسانه ای شد. در همین ارتباط، منصور هادی ضمن اعلام خبر تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری، تأکید کرد که از پست خود کناره گیری کرده است. او بیان نمود که تمامی اختیاراتش به شورای مذکور محول شده است.

بر این اساس، رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را برعهده خواهد داشت. منصور هادی همچنین معاون خود را از سِمتش برکنار کرده است. شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی و فراری یمن را برعهده خواهد داشت. شورای رهبری ریاست جمهوری 8 عضو دارد و سلطان علی العراده، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابو زرعه، عبدالله العلیمی باوزیر، عثمان مجلی و عیدروس الزبیدی از اعضای این شورا هستند.

از سوی دیگر، اینگونه اعلام شد که شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت مذاکرات با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را برعهده خواهد داشت. اعلام خبر تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری با واکنش گسترده یمنی ها روبرو شد. محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله گفت: رشاد العلیمی به عنوان رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری انتخاب شده است و علت این انتخاب نیز سرسپردگی او به ایالات متحده آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2040

به "شورای ریاست جمهوری در ریاض با نظارت آمریکایی ها تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای ریاست جمهوری در ریاض با نظارت آمریکایی ها تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید