شرایط برای انتقال و بروز وبا مهیا است ، لزوم رصد بیشتر شرایط فاضلاب اهواز

به گزارش تور استانبول، خبرنگاران/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به مسائل آب شرب و شرایط بالازدگی فاضلاب در اهواز گفت: در حال حاضر شرایط برای بروز یا انتقال بیماری التور وجود دارد و احتمال بروز چنین مسئله ای نیز هست اما تا به امروز موردی از بروز التور نداشته ایم.

شرایط برای انتقال و بروز وبا مهیا است ، لزوم رصد بیشتر شرایط فاضلاب اهواز

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در مقاطع مختلف سال نگران بروز بیماری های روده ای، اسهالی و گوارشی هستیم، اظهار کرد: معمولا در سال دو پیک التور یا وبا داریم که احتمال شیوع بیماری در این مقاطع بیشتر است؛ پیک بهاره در اردیبهشت ماه و پیک پاییزه در آبان ماه.

وی اضافه نمود: در این شرایط باید همه دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و شرکت آب و فاضلاب در مورد جمع آوری آب های سطحی، جاری نبودن فاضلاب در خیابان ها و دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم رصد بیشتری داشته باشند تا خطر شیوع این بیماری به صفر برسد.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: همکاران بهداشت در این مقاطع در مورد انجام بازرسی و نمونه برداری از آب آشامیدنی آنالیز مراجعه نمایندگان با علائم گوارشی و اسهال خونی اقدام می نمایند و در پاییز سال جاری تا به امروز گزارشی از التور نداشته ایم.

احمدی بلوطکی گفت: در غرب اهواز به صورت مستمر در مورد کیفیت و شرایط آب منطقه ها روستایی و تا حدودی شهری نگرانی خود را اعلام نموده ایم.

وی با بیان اینکه در پیک پاییزه التور شرایط آب آشامیدنی با جدیت بیشتری رصد می گردد، اضافه نمود: در جایی که مسئله ای وجود داشته باشد قطعا تذکرات به مسئولان مربوطه داده می گردد.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان نمود: بارندگی در اهواز هنوز شروع نشده است اما قطعا شروع بارندگی ها و وجود روان آب ها در منطقه ها مسکونی و جاری شدن فاضلاب ها می تواند منشاء و کانون بیماری های پوستی و گوارشی باشد بنابراین امیدواریم در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شده باشد تا با شروع بارندگی ها با مشکل خاصی روبه رو نشویم.

وی با اشاره به مسائل آب شرب و شرایط بالازدگی فاضلاب در اهواز گفت: در حال حاضر شرایط برای بروز یا انتقال بیماری التور وجود دارد و احتمال بروز چنین مسئله ای نیز هست اما تا به امروز موردی از بروز التور نداشته ایم.

احمدی بلوطکی اضافه نمود: در هر جایی که آب آشامیدنی سالم نباشد، مسائل فاضلاب بیداد کند و روان آب ها و مسائل زیرساختی در حوزه آب و فاضلاب وجود داشته باشد احتمال بروز بیماری های پوستی و گوارشی وجود دارد اما آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1873

به "شرایط برای انتقال و بروز وبا مهیا است ، لزوم رصد بیشتر شرایط فاضلاب اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای انتقال و بروز وبا مهیا است ، لزوم رصد بیشتر شرایط فاضلاب اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید