سرپرست ها، مانع برنامه ریزی برای المپیک

به گزارش تور استانبول، از میان رشته هایی که شانس کسب سهمیه برای بازی های المپیک توکیو دارند و حتی امید به مدال آوری ورزشکاران آنها هم زیاد است، رشته هایی مانند کشتی، جودو و کاراته هستند که توسط سرپرست اداره می شوند.

سرپرست ها، مانع برنامه ریزی برای المپیک

ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک معطل انتخابات!

کمیته دو نفرهای که به منظور آنالیز برنامه المپیکی فدراسیونها تشکیل شده، برای پیشبرد برنامههای خود با مشکل سرپرستها و حضور آنها در فدراسیونهای مدالآور روبرو است.

با تاکید ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی و به منظور آنالیز اولیه برنامه فدراسیون های کاندیدای اعزام به سی و دومین دوره بازی های المپیک، کمیته ای با حضور مشترک نمایندگان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکیل شد. اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامهریزی و نظارت حوزه ورزش وزارت ورزش، به نمایندگی از این دو نهاد مسئول آنالیز برنامه های فدراسیون ها برای بازی های المپیک هستند که گویا این روزها با دردسری روبرو شده اند.

این کمیته موظف است در نشست های جداگانه با فدراسیون های المپیکی، برنامه های مورد نظر آنها در مسیر المپیک 2020 را آنالیز کند و نتیجه را به ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک ارائه دهد. اما بلاتکلیفی و حضور سرپرست به جای رییس در برخی از فدراسیون ها امل بازدارنده برای نشست با آنها شده است. -

از میان رشته هایی که شانس کسب سهمیه برای بازی های المپیک توکیو دارند و حتی امید به مدال آوری ورزشکاران آنها هم زیاد است، رشته هایی مانند کشتی، جودو و کاراته هستند که توسط سرپرست اداره می شوند. همین موضوع سد راه برگزاری نشست با این فدراسیون ها است چراکه تاکید و ترجیح کمیته دو نفره شکل گرفته و حتی ستاد عالی بر این است تا نشست های موردنظر با روسای فدراسیون ها برگزار گردد که حضور مستمر و ثابت در فدراسیون مربوطه دارند چون ممکن است بعد از جابجایی، نظر روسای تازه وارد در ارتباط با برخی برنامه ریزی ها تفاوت داشته باشد.

اینکه نشست های این چنینی با سرپرستانی برگزار گردد که در انتخابات پیش روی فدراسیونهای خود، جزو کاندیداها هم نیستند، در پیشبرد برنامه ها و اهداف المپیکی یاری حال نیست؛ بنابراین کمیته دو نفره تشکیل شده فعلا برنامه ای برای نشست با فدراسیون های المپیکی که سرپرست دارند، در برنامه خود ندارد.

با این شرایط تنها مسئله ای که می تواند این فدراسیون ها را در مسیر اصلی شان قرار دهد، برگزاری مجامع انتخاباتی است که این هم میسر نیست، مگر اینکه نگرانی بابت اینکه چه کسی ثبت نام نموده یا ننموده، وجود نداشته باشد. معین مهلت ثبت نام در برخی فدراسیون ها به این خاطر عقب افتاده که وضعیت گروه بندی ها برای ورود به انتخابات معین نیست و همین موضوع نگرانی هایی برای وزارت ورزش ایجاد نموده است، در حالیکه می توان تاریخ ثبت نام و مجامع را اظهار داشت و کار را به مجامع سپرد تا خودشان بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمایند. اگر معین تکلیف این فدراسیون ها به سال بعد موکول گردد، حتما زودتر از اردیبهشت امکان برگزاری مجمع فراهم نمی گردد، در نتیجه فدراسیون های المپیکی فرصت زیادی را از دست می دهند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 115

به "سرپرست ها، مانع برنامه ریزی برای المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست ها، مانع برنامه ریزی برای المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید