سازمان همکاری اسلامی و درخواست آتش بس در افغانستان

به گزارش تور استانبول، سازمان همکاری کشورهای اسلامی با فرا رسیدن ماه رمضان از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا فورا خشونت ها را کاهش دهند و در جهت برقراری آتش بس پایدار کار نمایند.

سازمان همکاری اسلامی و درخواست آتش بس در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سازمان همکاری کشورهای اسلامی در بیانیه ای از دولت افغانستان و طالبان خواست تا به مناسبت ماه رمضان بطور فوری خشونت ها را کاهش دهند و برای برقراری آتش بس پایدار در این کشور کوشش نمایند.

در این بیانیه آمده است: سازمان همکاری کشورهای اسلامی با تجدید درخواستش از تمام رهبران و گروه ها در افغانستان می خواهد تا فوراً خشونت را کاهش داده و بطور مشترک بر روی برقراری آتش بس پایدار کار نمایند.

به گزارش صدای آمریکا، در این بیانیه از طرف های درگیر در افغانستان خواسته شده تا برای حل اختلافات موجود در این کشور گفت وگوی سازنده داشته باشند.

این سازمان با اشاره به شیوع کرونا تاکید نمود که کاهش خشونت ها در افغانستان یک احتیاج حیاتی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان همکاری کشورهای اسلامی از تمام رهبران و گروه های افغان می خواهد تا اراده، اتحاد و همبستگی خود را برای مبارزه با ویروس همه گیر کرونا نشان دهند.

این در حالی است که طالبان اخیراً درخواست اشرف غنی برای اعلام آتش بس سراسری را رد نموده است.

به گفته طالبان، براساس توافقنامه قطر مسئله آتش بس در مرحله پایانی توافقنامه است و نخست باید خروج نیروهای خارجی و آزادی زندانیان صورت گیرد تا راه برای مذاکرات بین الافغانی هموار گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 975

به "سازمان همکاری اسلامی و درخواست آتش بس در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان همکاری اسلامی و درخواست آتش بس در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید