سارکوپنیا چیست؟

به گزارش تور استانبول، کاهش حجم عضلات و جایگزین شدن چربی به جای توده عضلاتی با افزایش سن سبب بروز پدیده ای به نام سارکوپنیا می شود.

سارکوپنیا چیست؟

به گزارش خبرنگاران، زنان با شروع سن 40 سالگی و مردان با شروع 50 سالگی، هر سال حدود نیم کیلو از حجم عضلات بدن خود را از دست می دهند و به جای عضله از دست رفته، چربی جایگزین آن می شود. توده عضله به تدریج کوچک و کوچک تر می شود تا این که در سن 80 سالگی به اوج می رسد. البته افرادی که تحرک کمتری دارند 3 تا 5 درصد عضله خود را در هر دهه بعد از 30 سالگی از دست می دهند و همین مساله سبب بروز بیماری های زیادی با افزایش سن می شود.

این اختلال نه تنها باعث از دست دادن عضلات می شود، بلکه افراد مسن را مستعد زمین خوردن و شکستگی می کند. به هر صورت افرادی که ورزش می کنند به ویژه شنا و ورزش های قدرتی یکی از بهترین راه های پیش گیری برای از دست دادن توده عضلات است.

یک متخصص پزشکی ورزشی در این باره گفت: مصرف میزان مناسب پروتئین برای ساخت و حفظ عضلات مهم است. نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی چرب، مغز میوه و تخمه برای ساخت عضلات حیاتی است.

جلوگیری از پوکی استخوان و حتی ترمیم آن، افزایش تعادل، افزایش انرژی و شادی و نشاط، کمک به کنترل چربی و وزن، جایگزینی عضله به جای چربی، بهبود انعطاف پذیری بدن و افزایش توان و نیرو از فواید ورزش بدنسازی برای زنان بالای 40 سال و مردان بالای 50 سال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 172

به "سارکوپنیا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارکوپنیا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید