رونمایی از رنو 5 الکتریکی؛ این ریزنقش خاطره انگیز

به گزارش تور استانبول، رنو 5 دیامانت پس از چند نمایش عمومی طی چند ماه آینده، در نهایت به حراج گذاشته خواهد شد که البته احتمالا به قیمت گزافی فروخته خواهد شد.

رونمایی از رنو 5 الکتریکی؛ این ریزنقش خاطره انگیز

خودروی خاطره انگیز رنو 5 که در ایران نیز هواداران زیادی داشت و تا همین چند وقت پیش به وفور در خیابان ها مشاهده می شد، اکنون به مناسبت پنجاهمین سالگرد رونمایی اش دوباره در قالب یک خودروی الکتریکی ظهور نموده است.

به گزارش نیو اطلس، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو به مناسبت پنجاهمین سالگرد رونمایی از خودروی جمع و جور و نمادین خود موسوم به رنو 5 که در سال 1972 رونمایی شد و فراوری آن تا سال 1996 ادامه داشت، از نسخه بازطراحی شده و برقی آن رونمایی نموده است که رنو 5 دیامانت نام دارد. لازم به ذکر است که کلمه دیامانت در زبان فرانسوی به معنای الماس است.

این خودروی نمایشی با همکاری رنو و یک طراح فرانسوی به نام پیر گونالون ساخته شده است. به گفته رنو، گونالون در زمره 100 خالق برجسته و نماینده هنر ها و صنایع دستی فرانسه قرار گرفته است.

اگرچه مشخصات فنی کمی در خصوص این خودروی تازه ارائه شده است، اما ما می دانیم که این خودرو با یک موتور الکتریکی حرکت می نماید که در جلوی آن قرار گرفته است و جای موتور احتراق داخلی آن قرار گرفته است.

نحوه دسترسی راننده به خودرو، به وسیله یک اسکنر اثر انگشت خارجی امکان پذیر است و دارای یک دنده سه موقعیتی برای جابجایی بین حالت های رانندگی رو به جلو، ساکن و رو به عقب است. سرعت، مقدار شارژ و ساعت نیز در سه صفحه دیجیتال گِرد و مجزا نمایش داده می شوند که گفته می گردد به نوعی به هنر ساعت سازی ادای احترام شده است.

این خودرو به جای داشتن یک صفحه نمایش لمسی برای مسیریابی و دستیابی به اطلاعات و تفریح، دارای یک پایه اختصاصی روی داشبورد است که برای قرار دادن گوشی هوشمند طراحی شده است. بدنه رنو 5 دیامانت به مانند یک رنو 5 صیقل داده شده است و دارای چراغ های جلو و عقب شبیه به گوهر و نگین انگشتری است.

ضمن اینکه بدنه آن دارای یک رنگ کاری سه لایه است که رنگ طلایی آن شامل رنگدانه های طلایی است که روی پایه صورتی اعمال شده و با جلای مات پوشانده شده است. این رنگ آمیزی، جلوه های بصری شامل تلالو های طلایی هنگام مشاهده در نور خورشید تا بازتاب رنگ های آبی تر در شرایط تاریک تر را ایجاد می نماید.

چرخ های عریض این مدل نیز از نسخه رنو 5 آلپاین الهام گرفته شده است.

اگر به داخل خودرو برگردیم، دیگر ویژگی های منحصر به فرد که همگی به وسیله صنعتگران فرانسوی ارائه شده اند، عبارتند از فرمانی از جنس مرمر روی فیبر کربن، یک روکش پارچه ای بافته شده از موی اسب روی داشبورد، فرش های پشمی موهر و دستگیره ها و دکمه های ساخته شده از موادی مانند برنج و طلا.

رنو 5 دیامانت پس از چند نمایش عمومی طی چند ماه آینده، در نهایت به حراج گذاشته خواهد شد که البته احتمالا به قیمت گزافی فروخته خواهد شد.

منبع: فرادید
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2093

به "رونمایی از رنو 5 الکتریکی؛ این ریزنقش خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از رنو 5 الکتریکی؛ این ریزنقش خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید