رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری

به گزارش تور استانبول، یک متخصص زنان و زایمان با بیان این که رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری است، گفت: دیابت بارداری شایع ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است.

رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری

مریم کوهی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: دیابت بارداری شایع ترین اختلال متابولیک دوران بارداری است که به علت درجات مختلف اختلال در تحقق گلوکز ایجاد می گردد.

وی با اشاره به این که دیابت بارداری پس از دوران بارداری از میان می رود، اما باید جدی گرفته گردد، توضیح داد: دیابت به طرق مختلف برای بارداری زیان آور است و مادر و جنین را مستعد بروز عوارض جدی نموده و می تواند به زایمان زودرس منجر گردد.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که با تحت نظر بودن می توان از عوارض دیابت بارداری برای مادر و جنین پیشگیری کرد، در ادامه اعلام کرد: درمان دیابت بارداری شامل رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن و دارو بوده و زنان باردار باید تحت نظر پزشک متخصص باشند.

کوهی رژیم غذایی را نخستین گام در کنترل و درمان بیماران دچار دیابت بارداری دانست و گفت: تشنگی غیرعادی، خستگی، حالت تهوع، تاری دید و عفونت در پوست از علائم دیابت بارداری است.

وی ادامه داد: مصرف قند به تنهایی نمی تواند علت دیابت بارداری باشد، اما مصرف انواع شیرینی جات و نوشابه ها در دوران بارداری نوعی سم برای زنان است.

کوهی با تأکید بر این که در زمان بارداری مصرف کربوهیدرات ها از وعده صبحانه باید حذف یا محدود گردد، یادآور شد: مصرف 3 گروه غذایی با سدیم زیاد نظیر سوسیس، کالباس، هر نوع ماده غذایی کنسرو گردیده و مواد غذایی چرب با کلسترول زیاد و انواع شیرینی جات و نوشابه ها در دوران بارداری مجاز نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 53

به "رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت رژیم غذایی نخستین شرط برای کنترل و درمان دیابت بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید