رتبه اول کنکور: کسانی که می گویند امکانات حرف اول موفقیت را می زند بهانه می آورند

به گزارش تور استانبول، رتبه اول کنکور گروه علوم انسانی گفت: هر کس که می گوید امکانات حرف اول را می زند بهانه آورده است؛ چراکه امکانات شرط اول موفقیت نیست و همه چیز به کوشش و پشتکار خود آدمی بستگی دارد.

رتبه اول کنکور: کسانی که می گویند امکانات حرف اول موفقیت را می زند بهانه می آورند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کنکور در کشور ما به عنوان بزرگ ترین آزمون جوانان مطرح می گردد و جوانان کشور حتی از سال اول دبیرستان به فکر پیروزیت در کنکور هستند و بخصوص در سال آخر دبیرستان برای این موضوع بسیار کوشش می نمایند.

در سال آخر دبیرستان ورود به آموزش عا لی و بخصوص دانشگاه های برتر کشور رویای هر لحظه جوانان است و این مسأله استرس زیادی را هم برای آن ها به همراه دارد.

خیلی ها هم برای پیروز تر بودن هزینه های بیشتری می نمایند و به کلاس های مختلف می روند تا در رقابت با دیگر داوطلبان پیروز تر باشند.

اما در این میان جوانانی هم هستند که حتی از مناطق کم امکانات تر و فقط با کوشش خودشان به پیروزیت می رسند و به گونه ای گوی سبقت را از رقبا می ربایند که بر صندلی نخست گروه آزمایشی خودشان می نشینند.

با یکی از همین رتبه اولی های پرکوشش گفت وگو نموده ایم؛ فاطمه شب خیز رتبه اول کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی از شهر لار یکی از شهرستان های استان فارس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران از نحوه درس خواندنش برای کنکور گفت.

فارس: ضمن تبریک به دلیل کسب رتبه نخست کنکور، سؤالات مان را از اینجا آغاز می کنیم که چطور متوجه شدید رتبه اول در گروه علوم انسانی را کسب کردید؟

شب خیز: با من تماس گرفتند و خبر دادند، خیلی خرسند شدم و سر از پا نمی شناختم.

فارس: وقتی می گویند فردی رتبه اول کنکور را کسب نموده، ناخودآگاه این مسأله به ذهن خطور می نماید که شاید 24 ساعت شبانه روز را درس می خوانده است، شما چقدر در روز درس می خواندید؟

شب خیز: من هر روز 7 تا 8 ساعت درس می خواندم، البته در روزهای آخر خیلی بیشتر زمان می گذاشتم و اصلا دلم نمی خواست که کتاب هایم را رها کنم.

یاری خانواده ام در پیروزیتم تاثیر بسیاری داشت

فارس: از خانواده تان بگویید، خانواده شما چقدر در پیروزیت شما موثر بودند؟

شب خیز: خانواده من از هر نظر چه مادی و چه معنوی حمایتم می کردند و فضای خانه را برای مطالعه من آماده نموده بودند.

خیلی وقت ها خانواده ام به خاطر من به مهمانی نمی رفتند یا من در مهمانی ها حضور پیدا نمی کردم و در حد توانشان همه شرایط را فراهم می کردند.

فارس: تفریح هم داشتید یا فقط درس می خواندید؟

شب خیز: بله، من زمان های استراحتم مطالعه می کردم یا به همراه خانواده به تفریح می رفتیم و اصلا محیط خانواده ام خشک و کسل نماینده نبود که خدا را شکر نتیجه گرفتم.

فارس: خواهر و برادر هم دارید؟

شب خیز: من یک خواهر کوچک تر از خودم دارد.

هرکه می گوید امکانات حرف اول را در پیروزیت می زند بهانه می آورد

فارس: شما از یک شهر کم امکانات تر در کنکور شرکت نموده اید اما گوی سبقت را از تمام رقبا ربودید، نظرتان در خصوص این مسأله چیست؟

شب خیز: به نظر من امکانات یک ابزار است و هر کس که می گوید امکانات حرف اول را می زند بهانه آورده است؛ چراکه امکانات شرط اول پیروزیت نیست و همه چیز به کوشش و پشتکار خود فرد بستگی دارد و برای من امکانات اصلا دغدغه نبود.

فارس: یعنی شما حتی از کلاس های کنکور هم استفاده نکردید؟

شب خیز: خیر، من با یاری دبیران مدرسه و در کلاس هایی که مدرسه برگزار می کرد شرکت می کردم و جدا از اینها به کلاس دیگری نرفتم.

با وجود اینکه شهر ما شهر کوچکی است و امکانات کمی دارد ولی من اصلا کمبودها را احساس نمی کردم و به مطالعه کتاب های درسی ام می پرداختم، منبع اصلی مطالعات من کتاب درسی بود و از دیگر کتاب های فوق برنامه استفاده نمی کردم.

خانواده من شرایط اقتصادی متوسطی دارند و من هم مانند دیگر بچه ها در یک شرایط معمولی درس خواندم و به نظرم شرایط اقتصادی بسیار عالی و همچنین امکانات در پیروزیت هیچ تاثیری ندارد.

اولویتم برای انتخاب رشته آینده شغلی ام است

فارس: حالا که به هدفتان رسیدید، تصمیم دارید در چه رشته و چه دانشگاهی ادامه تحصیل دهید؟

شب خیز: هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام ولی دانشگاه هایی که دوست دارم دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و دانشگاه فرهنگیان است و علاقه زیادی به ادامه تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه شهید بهشتی دارم، اما به خاطر آینده شغلی مایلم که در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهم.

فارس: آینده شغلی؟

شب خیز: بله یکی از ملاک های من برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظرم آینده شغلی است چراکه افرادی بوده اند با رتبه های بالا در رشته مورد علاقه خود تحصیل نموده اند، اما آینده شغلی نداشته اند و در حال حاضر کاری ندارند.

فارس: چه برنامه ای برای آیند ه تان دارید؟

شب خیز: در حال حاضر فقط به تحصیل فکر می کنم و اینکه آینده شغلی خوبی داشته باشم و تنها دغدغه من آینده شغلی است.

برای پیشرفت باید با ناملایمات کنار آمد

فارس: با آمدن به دانشگاه های تهران برای ادامه تحصیل، دوری از خانواده برای شما مشکل ساز نیست؟

شب خیز: قطعا دوری از خانواده ناخوشایند است ولی برای پیشرفت باید با شرایط کنار آمد و به زندگی دانشجویی عادت کرد و خانواده ام هم مرا در این زمینه حمایت می نمایند.

فارس: بعضی کارشناسان عقیده دارند بعضی از جوانان هنگامی که به دانشگاه می روند دچار تغییرات هویتی فرهنگی می شوند، ارزیابی شما از این مسأله چیست؟

شب خیز: به نظر من اینکه آدم با دانشگاه رفتن هویت و رفتارش تغییر کند اصلا درست نیست، من سعی می کنم که هیچ وقت دچار تغییر رفتار نشوم؛ چراکه این امر اصلا درست نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 245

به "رتبه اول کنکور: کسانی که می گویند امکانات حرف اول موفقیت را می زند بهانه می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول کنکور: کسانی که می گویند امکانات حرف اول موفقیت را می زند بهانه می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید