راند پنجم رالی ترکیه با یک تیم ایرانی استارت خورد

به گزارش تور استانبول، حضور یک تیم ایرانی در مسابقات بین المللی اتومبیلرانی خصوصا در رشته رالی، می تواند توجه علاقمندان پرتعداد ایرانی را به سوی خود جلب کند باتوجه به این که مسابقه در اژه ترکیه انجام خواهد شد.

راند پنجم رالی ترکیه با یک تیم ایرانی استارت خورد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حضور یک تیم جوان ایرانی در مسابقات رالی فصل 2022 ترکیه بی تردید یک اتفاق هیجان انگیز و بی سابقه بوده از این جهت که این تیم تا این لحظه در همه مراحل مسابقه سال 2022 حضور داشته و به این ترتیب در جدول مسابقات به جای مانده است. تیم ایرانی متشکل از صابر خسروی (راننده) و حامد مجد (نقشه خوان) در شرایطی وارد این مسابقات شده اند که کلیه مراحل قبلی را در ترکیه حضور داشته اند و حالا در مرحله پنجم وارد رقابت در رالی اژه خواهند شد. آنها تحت عنوان تیم فورد کاسترول ترکیه اما با پرچم ایران وارد مسابقه رالی اژه با عنوان کامل 2022 Royal Teos Ege Rallisi خواهند شد در حالی که در مرحله قبلی به وضوح پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتند و اگر یک اشتباه کوچک نبود برترین زمان را در گروه خود کسب نموده بودند.

صابر خسروی و حامد مجد با خودرو فورد فیستا مخصوص رالی که استاندارد و همولوگیشن روز جهان را دارد مسابقه می دهند و قرار است 116 در راستا آسفالته و در چند استیج برانند. این فورد فیستا R1 در اصل یک ماشین مخصوص مسابقات رالی با موتور مالی یک لیتری اما با خروجی 150 اسب بخار است. تا قبل از این مسابقه، تیم ایرانی حاضر در فیستا رالی کاپ در رده دوم کلاس یا گروه R1 واقع شده است. در رالی اژه، 67 اتومبیل و 134 شرکت نماینده شرکت خواهند کرد در حالی که تیم ها عصر آدینه در جلسه نهایی مسابقه حضور داشته اند و قرار است شنبه 23 مهر در ساعت 11 استارت نمادین مسابقه انجام گردد.

استارت روز دوم مسابقه نیز یکشنبه 24 مهر راس ساعت 9 صبح زده می گردد و خط خاتمه نیز در شهر ازمیر خواهد بود و نتایج کلی نیز بعد از خاتمه مهلت اعتراض های احتمالی و آنالیز کمیسرها اعلام خواهد شد. با توجه به هوای آفتابی و راستا آسفالته به نظر می آید تیم ها عموما از تایر هارد یا حداکثر مدیوم استفاده نمایند هر چند که انتخاب هر گونه تایری برای تیم ها آزاد است.

سطح مسابقات رالی ترکیه با وجود سرمایه گذاری وسیع کمپانی ها و فدراسیون اتومبیلرانی این کشور بالاست و رقابت شدیدی با حضور راننده های ترک و دیگر کشورها برقرار است و با توجه به سابقه و تجربه اندک اتومبیلرانی ایران در رقابت های رالی بین المللی باید گفت کار برای این تیم ایرانی بسیار سخت خواهد بود و رسیدن به سکو در این رقابت برای آنها در حد معجزه است. با توجه به این که تیم ایرانی این مسابقات بر خلاف تیم های دیگر فرصت زیادی برای تمرین و هماهنگ شدن با خودرو و راستا را ندارند، رسیدن به خط خاتمه نیز می تواند برای آنها یک پیروزی قابل توجه باشد.

بیشتر بخوانید:

  • هشدار جدی ساپینتو به مهدی قایدی/عکس

  • ببینید | خداحافظی یوزپلنگ ایرانی از روی لباس تیم ملی

  • افشاگری درباره تغییر دروازه بان ایران در جام جهانی

251254

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2145

به "راند پنجم رالی ترکیه با یک تیم ایرانی استارت خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راند پنجم رالی ترکیه با یک تیم ایرانی استارت خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید