در گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون چه گذشت؟

به گزارش تور استانبول، ایرنا نوشت: روسای جمهوری روسیه و فرانسه در گفت وگوی تلفنی در مورد اوضاع بلاروس، مساله لبنان و اوکراین گفتگو کردند.

در گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون چه گذشت؟

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون اوضاع لبنان را با توجه به تدابیر بکار گرفته شده ازسوی روسیه و فرانسه برای یاری به مردم این کشور پس از انفجار در بندر بیروت آنالیز کردند.

مکرون، برداشت ها و مشاهدات خود از سفر اخیرش به لبنان و نیز نتایج کنفرانس وبیناری روز 9 اوت که این کشور برای یاری جامعه جهانی به مردم لبنان برگزار کرد را تشریح کرد.

رئیس جمهوری روسیه در مورد اوضاع سیاسی داخلی لبنان بر موضع کشورش در حمایت از وحدت ملی و استقلال و حق حاکمیت این کشور تاکید نمود.

در گفت وگوی تلفنی بر ضرورت حل تمام مسائل لبنان توسط طرف های لبنانی بر اساس گفت وگوهای سازنده و بدون مداخله خارجی تاکید شد.

در انفجار اخیر بندر بیروت که عامل آن جاسازی هزاران تن ماده شیمیایی نیترات آمونیوم اعلام شد، 165 نفر جان باخته و بیش از 6 هزار نفر زخمی شدند.

پس از این حادثه آمریکا و بعضی متحدان غربی و منطقه ای این کشور کوشش هایی را برای مداخله در امور داخلی لبنان و استفاده از شرایط کنونی برای اعمال فشار بر جنبش حزب الله لبنان شروع کردند.

پوتین و مکرون در ادامه این گفت وگوی تلفنی در مورد اوضاع بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری به تفصیل گفت وگو کردند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه برگزار گردید و در آن الکساندر لوکاشنکو به پیروزی رسید و مخالفان دولت وی، به خیابانها ریخته و ادعا کردند که در انتخابات تقلب شده است.

در جریان اعتراضات و سرکوب آنها در سه روز اخیر در مجموع بیش از سه هزار نفر دستگیر شدند و یک نفر هم کشته شده است.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه در ادامه گفت وگوی تلفنی در مورد مناقشه در اوکراین گفتگو نموده و امضای سندی برای تقویت آتش بس در منطقه دونباس که روز 22 جولای در نشست گروه تماس در مینسک امضا شد را مثبت ارزیابی کردند.

پوتین بار دیگر بر اهمیت اجرای تعهدات اوکراین در چارچوب توافقنامه مینسک ازجمله برقراری گفت وگوهای مستقیم بین کییف و مناطق دونتسک و لوگانسک به منظور مشخص موقعیت حقوقی دونباس تاکید نمود.

دو طرف توافق کردند به تماس های خود در چارچوب گروه چهار نورماندی برای حل مساله اوکراین ادامه دهند.

در ادامه بیانیه کاخ کرملین آمده است: در رابطه با دستور کار دوجانبه و مقدمات برای سفر احتمالی رئیس جمهوری فرانسه به روسیه، دو طرف بر علاقه مندی دوجانبه برای گسترش روابط در عرصه های سیاسی، اقتصادی-بازرگانی و انسانی و بکار دریافت اقدامات برای تحکیم ثبات و امنیت اروپایی تاکید نمودند.

پوتین و مکرون بر همکاری دو کشور برای مقابله با ویروس کرونا ازجمله باتوجه به ثبت واکسن کرونا در روسیه برای پیشگیری از این بیماری تاکید نمودند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1154

به "در گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید