خبرنگاران 50 اتوبوس جدید وارد خیابان های شیراز شدند

به گزارش تور استانبول، شیراز-خبرنگاران-50 دستگاه اتوبوس درون شهری جدید با اعتبار 200 میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه شدند.

خبرنگاران 50 اتوبوس جدید وارد خیابان های شیراز شدند

به گزارش خبرنگاران،شهردار شیراز یکشنبه در آیین رونمایی از اتوبوس های جدید ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز گفت: یکی از مولفه های اصلی کیفیت زندگی در شهرها موضوع حمل و نقل عمومی است.

حیدر اسکندرپور اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل ایمن، آسان و ارزان مشارکت شهرداری،مردم و دولت را می طلبد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا به حمل و نقل عمومی کلانشهرها خسارت زیادی وارد کرد و زیان آن از جیب مردم تامین شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: در پی شیوع کرونا مترو شیراز تعطیل و خسارت زیادی به شهر وارد شد که هزینه ای آن را مردم پرداختند و تا این لحظه نیز هنوز خسارتی که به حمل و نقل عمومی وارد شده پرداخت نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: در حال حاضر حدود 800 دستگاه اتوبوس در شیراز به مردم خدمت رسانی می کنند که حدود 90 درصد از این اتوبوس ها شهروندان را از حاشیه شهر به هسته مرکزی منتقل می کنند.

مسعود طهماسبی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا روزانه 150 هزار نفر از اتوبوس های درون شهری شیراز استفاده می کردند گفت که اکنون این تعداد به حدود 100 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی و مشابه سال 98 حدود 30 درصد هزینه بلیت را شهروند و 70 درصد را شهرداری پرداخت می کرد که در شرایط کرونایی کنونی پرداختی مسافر به 14 درصد کاهش یافته و 86 درصد هزینه حمل و نقل عمومی شهروندان توسط شهرداری پرداخت می شود.

طهماسبی گفت:قریب به 20 میلیون تومان روزانه یارانه به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه جوانترین ناوگان حمل و نقل عمومی در بین کلانشهرهای کشور در اختیار شیراز است،گفت: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز تا پنج سال گذشته 10 سال و اکنون به 6 و نیم سال کاهش پیدا کرده است.

طهماسبی اظهار داشت: در 5 سال گذشته قریب به 50 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز نوسازی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1663

به "خبرنگاران 50 اتوبوس جدید وارد خیابان های شیراز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 اتوبوس جدید وارد خیابان های شیراز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید