خانه ای ایمن در برابر کرونا طی ایام نوروز

به گزارش تور استانبول، نوروز جشن دنیا است و روز شادمانی آسمان و زمین و آفتاب. ما ایرانیان هرساله این ایام را جشن گرفته و به دید و بازدید، مسافرت، تفریح و…می پردازیم. دید و بازدید دوستان و آشنایان و مهمانی رفتن و مهمان داشتن از رسومات کهن در این روزها است. اما سال جاری مهمان ناخوانده ای به ما پیوسته که باید برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده مان نه تنها از این مهمان بلکه از هرمهمان دیگری دوری گزینیم.

خانه ای ایمن در برابر کرونا طی ایام نوروز

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ویروس کرونا که تحت عنوان کوید-19 از اوایل اسفندماه حضور رسمی اش در ایران اعلام شد به تدریج تمام فعالیت ها و مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و تا به امروز افراد زیادی را درگیر کرده و بعضا جان چندین تن از هموطنانمان را گرفته است. متاسفانه در ابتدا حضور این مهمان ناخوانده در ایران زیاد جدی گرفته نشد و کماکان نیز این وضع ادامه دارد و همین امر باعث شده تا سرعت انتشار این ویروس در کشور ما بسیار زیاد شود.

توجه به این مساله از یک سو و نزدیکی تعطیلات نوروز از سوی دیگر موجب شد تا در این مقاله به آنالیز راه های پیشگیری از ورود این ویروس به منازل و حفظ ایمنی خانه در ایام نوروز بپردازیم. در مقالات قبلی ما به روش های ضدعفونی کردن منزل در برابر ویروس کرونا پرداخته شد اما با توجه به امکان شیوع این ویروس به وسیله دید و بازدید و مسافرت لزوم مطرح نمودن این بحث دوچندان شد.

اوج شیوع کرونا در چین نیز از ابتدای سال نو میلادی بود و چینی ها بسیاری از گردهمایی های خانوادگی و محبت آمیز و همچنین مسافرت ها و فعالیت های خارج از منزلشان را برای مقابله با شیوع این ویروس مهلک لغو نمودند و همانطور که آمار و شواهد این روزهایشان نشان می دهد توانستند با ویروس کوید 19 مقابله کرده و پیروز شوند. ممکن است زندگی در فضاهای بسته و محدود برای مدت زمان طولانی منجر به کسالت، اضطراب و بی حوصلگی شود اما باید در نظر گرفت که به ازای رعایت نکردن این موارد ممکن است سلامت خود و کسانی را که دوستشان داریم به خطر بیاندازیم. در ادامه راهکارهایی برای حفظ ایمنی و سلامت خانه توام با کاهش کسالت و بی حوصلگی بیان خواهد شد.

رفت و آمدهایتان را به حداقل برسانید

باید در نظر داشته باشید هر کسی ممکن است ناقل این بیماری باشد بنابراین با توجه به دوره نهفتگی این بیماری که حدود دو هفته است توصیه می شود حتی الامکان از منزل خارج نشوید. هم چنین از حضور در مهمانی ها و یا پذیرفتن مهمان جدا خود داری نمایید. چرا که حضور در جمع ممکن است تعداد افراد مبتلا را به شدت افزایش دهد.

به هیچ عنوان سفر نروید، چرا که علاوه بر امکان انتقال بیماری به دیگران به وسیله شما ممکن است محیط جدید و سفر، بیماری را به شما منتقل کند.

خرید غیرضروری ممنوع

با توجه به شرایطی که این بیماری در جامعه ایجاد نموده پس ضروری است از خرید هایی که هر ساله در این ایام انجام می دادیم مثل خرید پوشاک، آجیل و شیرینی، وسایل سفره هفت سین و مواردی از این دست اجتناب کرده و از وسایلی که از قبل در خانه موجود دارید بهره ببرید. زیرا خرید سبب تجمع بیشتر در مکان های بسته همچون بازار و مغازه ها شده و زنجیره انتقال این بیماری گسترده تر می شود. همچنین ممکن است با خرید این دست اقلام راه ورود این ویروس به منازلمان باز شود.

این موارد توصیه هایی است که با رعایت آن ها می توانید به خود و اطرافیانتان یاری کنید اما در نهایت تصمیم گیری با خودتان است.

برای ماندن در خانه برنامه ریزی کنید

از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است ممکن است این در خانه ماندن موجب بی حوصلگی و افسردگی در افراد خانواده شود بنابراین ضروری است برای دوری از این شرایط برنامه ریزی نماییم. این بهترین فرصت برای انجام کارهایی است که در گذشته زمان لازم برای انجام آنها را نداشتیم.

  • دیدن فیلم و خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی، یاد دریافت نرم افزارهای جدید، تقویت زبان و به کارگیری خلاقیت در این موقعیت از بهترین روش های سرگرمی است.
  • با مرتب نمودن و تغییر دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود را مشغول نمایید و برای این امر می توانید رنگ آمیزی دیوار را تغییر دهید، به تعمیر قسمت های فرسوده خانه که مدت هاست درصدد انجام آن بودید اما زمان پیدا نمی کردید بپردازید.
  • آشپزی کنید و از پختن غذاهای جدید لذت ببرید. می توانید هر وعده را تبدیل به ضیافت نمایید. این امر لزوما به معنی صرف هزینه زیاد نیست برای نمونه با چیدمان جذاب میز، روشن کردن شمع، پختن دسرهای متنوع و عواملی از این قبیل می توانید سرگرم شوید.
  • برای گذراندن وقت با اعضای خانواده زمان بگذارید و با یکدیگر صحبت کنید. می توانید از بازی های گروهی و جذاب برای گذران وقت با افرادی که دوستشان دارید بهره ببرید.

ممکن است بعد از اتمام این دوره به جای همراه شدن با افسردگی بفهمید در خانه ماندن چندان هم بد نبوده است!

استرس نداشته باشید

تحقیقات و نتایج علمی نشان می دهد استرس بلند مدت باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و این خود راه ورود هرگونه بیماری به بدن را آسانتر کرده و همچنین واکنش سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار داده و قدرت بدن برای مبارزه با بیماری را کاهش می دهد.

مواظب بچه ها باشید

گذراندن این دوره برای همه ما حائز اهمیت است اما نباید در این برهه از بچه ها و عواطف لطیف و حساس آن ها غافل شد. چرا که ممکن است علی رغم گذرا بودن این مدت برای افراد بزرگسال، آنچه در این ایام می گذرد برای بچه ها گذرا نباشد. بنابراین شرایط را برای آن ها نرمال کنید و تنها بچه هاتان را به رعایت بهداشت تشویق نمایید. و با گذراندن وقت با بچه ها هم محیط خانه را آرام نگه دارید و هم خودتان آرام شوید.

نکاتی که در بالا گفته شد روش هایی بود تا بتوانید با به کار بردن آن ها ضمن حفظ سلامتی خود و خانواده تان، خانه ای گرم، صمیمی و با حداقل استرس را با وجود این شرایط تجربه کنید.

تجمعات به سرعت انتشار این بیماری بسیار یاری می نمایند بنابراین توصیه می کنیم در خانه بمانید و به قطع زنجیره ابتلا به کرونا یاری کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 750

به "خانه ای ایمن در برابر کرونا طی ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای ایمن در برابر کرونا طی ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید