حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور استانبول، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون گردشگری، رئیس واحد حراست این اداره کل صبح روز دوشنبه 25 فرودین ماه 99 با معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان ملاقات کرد.

حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در این نشست بابیان اینکه جهانگردی کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت بالائی است، اظهار کرد: با تمام توان از سرمایه گذاران بخش جهانگردی حمایت می گردد.

او با بیان این که کهگیلویه و بویراحمد 8درصد جنگل ها و 10درصد آب کشور را به خود اختصاص داده است، توضیح داد: این استان برای سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی بسیار مستعد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به قابلیت های جهانگردی شهر جهانگرد پذیر سی سخت اشاره نمود و گفت: توسعه جهانگردی شهر سی سخت می تواند اشتغال زایی و درآمدزایی بسیار بالایی برای مردم شهرستان دنا و استان داشته باشد.

او جهانگردی را محور اصلی توسعه در استان اظهار داشت و اضافه نمود: توسعه جهانگردی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند داشتن نکاه کلان و توسعه گرای همه مسئولان استان است.

مجید صفایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بابیان اینکه در این مدت کم موانع زیادی از توسعه جهانگردی استان رفع شده است، اظهار کرد: در سال 99 پروژه ای مهم جهانگردی که سالیان زیادی راکد بوده است، افتتاح می گردد.

او گفت: افتتاح پروژه جهانگردی تله کابین یاسوج و پارک آبی یاسوج از مهم ترین این پروژه ها است.

صفایی همچنین بابیان اینکه بعضی از ظرفیت های جهانگردی استان مانند استفاده از توسعه جهانگردی آبی در کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده بود، توضیح داد: با پیگیری به وسیله مسئولان استانی و ملی توانستیم طرح عظیم ایجاد دهکده جهانگردی در کنار سد آبی چشم شیر را در شهرستان گچساران تصویب کنیم.

او بابیان اینکه با ایجاد این طرح شاهد تحول جهانگردی استان خواهیم بود، گفت: میزان اعتبار مصوب برای اجرای این طرح عظیم سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی 70 میلیارد ریال است.

سرپرست میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از توسعه بخش های صنایع دستی و بازسازی آثار تاریخی در این نشست خرداد و گفت: برنامه های خوبی در این زمینه برای سال 99 پیش بینی شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 949

به "حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید