حفظ معماری سنتی و میراثی ایران اولویت اصلی میراث فرهنگی است

به گزارش تور استانبول، معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به نقش مهم بوم گردی در حفاظت از گذشته تاریخی و بومی و محلی، گفت: حفظ معماری سنتی و میراثی ایران مهم ترین اولویت میراث فرهنگی است.

حفظ معماری سنتی و میراثی ایران اولویت اصلی میراث فرهنگی است

مهر: محمدحسن طالبیان در حاشیه افتتاح یک واحد بوم گردی در شهرستان فومن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بوم گردی یکی از ابتکارات بسیار خوب در حوزه توسعه گردشگری و جذب گردشگر بوده است، اظهار کرد: میراث فرهنگی نیز برای اجرای این طرح در سطح کشور حمایت های لازم را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه 1500 واحد بوم گردی در سطح کشور ایجاد و برای تعداد زیادی مجوز صادر شده است، اضافه نمود: در استان گیلان بیش از 600 موافقت اصولی صادر شده و بعضی نیز منتظر دریافت تسهیلات هستند.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ساختمان این واحدهای بوم گردی بازسازی و نوسازی شده است، اضافه نمود: مهمترین ویژگی این واحدها میراثی بودن و آمیختگی آنها با گذشته بومی و محلی مناطق مختلف کشور است.

طالبیان در ادامه با تأکید بر اینکه نظارت و دادن مجوز برای مرمت و بازسازی بافت های تاریخی مربوط به میراث فرهنگی است، گفت: کلیه آثار تاریخی برای گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی است.

وی یکی از مهمترین اولویت های میراث فرهنگی کشور را حفظ معماری سنتی و میراثی ایران و مناطق مختلف آن عنوان و ادامه داد: با توجه به ارزشمند بودن این ویژگی ها باید در راستای حفظ آن کوشش کنیم.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه با اجرای طرح های بوم گردی با هزینه اندک می توانیم فرصت های شغلی در سطح روستاها و مناطق مختلف به وجود آوریم، اضافه نمود: همچنین اجرای طرح بوم گردی به عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت یاری می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 313

به "حفظ معماری سنتی و میراثی ایران اولویت اصلی میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ معماری سنتی و میراثی ایران اولویت اصلی میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید