جلوه هنرهای سنتی آبادان در مسجد رنگونی ها

به گزارش تور استانبول، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای دستی در مسجد تاریخی رنگونی های این شهرستان اطلاع داد.

جلوه هنرهای سنتی آبادان در مسجد رنگونی ها

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، جمال عامری نسب روز دوشنبه 9 دی ماه 98 اظهار کرد: به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی آبادان سه شنبه (دهم دی ماه) از ساعت 18:30 در محل مسجد تاریخی رنگونی ها گشایش خواهد یافت.

او اضافه نمود: این نمایشگاه در 24 غرفه برپا می گردد و 24 هنرمند صنایع دستی نیز در این غرفه ها به عرضه محصولات و فراوریات خود خواهند پرداخت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان اضافه نمود: این نمایشگاه به مدت ده روز تا 20 دی ماه دایر خواهد بود و شهروندان و گردشگران می توانند برای بازدید از آن، صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 22 به مسجد رنگونی ها مراجعه نمایند.

رشته های صنایع دستی موجود در این نمایشگاه شامل مینیاتور، تهذیب، تابلوسازی، صنایع چوب و حصیر (معرق، مشبک و منبت)، انواع گلیم و قالی، چاپ باتیک، هنرهای تلفیقی، دست دوزهای چرمی، سازهای سنتی، سفال، صنایع بافتنی، هنرهای کاربردی (نقاشی روی شیشه و روی پارچه)، موزاییک کاری، هنرهای بازیافتی و زیورآلات سنتی است.

عامری نسب در ادامه از احتمال تمدید سه ماهه این نمایشگاه اطلاع داد و گفت: در نظر داریم در صورت بازخورد مثبت از سوی صنعتگران حاضر در نمایشگاه و استقبال قابل قبول مردم از آن، این نمایشگاه را به مدت سه ماه تا اواخر فروردین ماه 99 تمدید کنیم.

او اعلام کرد: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه، معرفی توان و ظرفیت هنرمندان حوزه صنایع دستی آبادان و منطقه آزاد اروند، رونق فراوری، یاری به فروش، توسعه و ترویج صنایع دستی در بین جامعه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با اشاره به برپایی این نمایشگاه در مسجد تاریخی و زیبای رنگونی ها توضیح داد: قصد داشتیم تا با برگزاری نمایشگاه در این مکان، فضایی را فراهم آوریم تا مردم علاوه بر مشاهده صنایع دستی و هنرهای سنتی، بتوانند به صورت رایگان از مسجد رنگونی ها که یکی از آثار تاریخی زیبا و فاخر استان و شهرستان آبادان است نیز دیدن نمایند.

در شهرستان آبادان بیش از 200 صنعتگر فعال صنایع دستی وجود دارد. حصیربافی و سفالگری نیز ازجمله صنایع دستی ویژه و شاخص این شهرستان به شمار می رود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 679

به "جلوه هنرهای سنتی آبادان در مسجد رنگونی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوه هنرهای سنتی آبادان در مسجد رنگونی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید