در شهر پکن از کجا سوغاتی بخریم؟

به گزارش تور استانبول، خریدن یک سوغاتی خوب می تواند بیشتر احساس سفر به شهری را برای شما زنده نگه دارد. در این مطلب مکان هایی را به شما معرفی می کنیم تا خاطراتی ماندگار از سفر به پکن با خود بازگردانید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

در شهر پکن از کجا سوغاتی بخریم؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

1. منطقه گولو

دریاچه هوهایی (Houhai Lake) یکی از زیباترین تفرجگاه ها در مرکز پکن است. در بسیاری از خیابان های سنتی هاتونگ (hutong) که به دریاچه ختم می شوند، فروشگاه های کوچک فروش سوغات های مقرون به صرفه به چشم می خورند. اما در بین آن ها بعضی دست سازه هایی گرانبها به فروش می رسانند. کمی که از دریاچه فاصله بگیرید، در خیابان شرقی گولو (Gulou East Street) چنین فروشگاه هایی را خواهید دید. سوغات سنتی مانند پوشاک یا اکسسوری هایی از طراحان بومی مانند اسپون هاوس (Spoon House) هم کاربردی بوده و هم خاطره ای ماندگار برای شما رقم می زنند.

2. منطقه هنرهای 798

منطقه هنرهای 798 (798 Arts District) منزلگاه هنرمندان مدرن و پیشرو محسوب می گردد. مکان کارخانه قدیمی به یکی از مد روزترین نواحی پکن تبدیل شده و هنرمندان و طراحان در کنار هم آثارشان را به نمایش می گذارند. این مکان تنها نمایشگاه نیست و بسیاری از آثار در آن به فروش می رسند و می توان آن ها را یک سوغاتی و یادگاری ایده آل دانست. فروشگاه طراحی 86+ (86+ Design Store) فروشنده اقلام خانگی است که شاید به صورت کامل نمادی از چین نباشند، اما هدایایی منحصر به فرد به سبک نوین از این شهر به شمار می آیند.

3. کیانمن

خیابان پیاده روی کیانمن (Qianmen) در طول تاریخ مکان فعالیت کسب و کار های محلی بوده است. این خیابان هنوز هم یکی از برترین مناطق پکن برای عاشقان خرید شناخته می گردد و فروشگاه ها با هدف حفظ ماهیت امپراطوری چین هنوز در آن فعالیت می نمایند. بنابراین اگر به دنبال اصالت و در عین حال تنوع باشید، خرید سوغاتی در این جا می تواند تجربه ای لذت بخش باشد. یکی از برجسته ترین فروشگاه های کیانمن، نیلانشنگ (Neilansheng) است که کفش ها را به همان روشی که دو قرن قبل در سلسله چینگ (Qing Dynasty) دوخته می شدند، می سازد. همچنین خیابان مملوء از فروشگاه های زیورآلات است که انواع دستبند، مجسمه های کوچک نتسوکه (netsuke)، تسبیح های یشم، کهربا و دیگر سنگ ها که نیروی خوش یمنی حفظ می نمایند، را می فروشند.

4. نانلواوگشیانگ

نانلواوگشیانگ (Nanlguoguxian) منطقه ای توریستی به شمار می رود و شلوغ بودن آن گاهی خرید سوغاتی های عالی از آن را سخت می سازد. درنتیجه این خیابان بازسازی شده تا بهتر بتواند پذیرای جمعیت زیاد گردشگران باشد. نانلواوگشیانگ خیابانی متراکم از فروشگاه ها و غرفه هایی است که می توانید هدایای خود برای عزیزانتان را از آن ها خریداری کنید و به خانه ببرید.

5. ووداوینگ

خیابان سنتی هاتونگ ووداوینگ (Wudaoying) یکی از پرطرفدارترین کوچه های متصل به معبد لاما (Lama Temple) است. تعدادی غذاخوری به علاوه محوطه هایی که برای ایجاد فروشگاه ها بازسازی شده اند ووداوینگ را اشغال نموده اند که صنایع دستی در آن ها به فروش می رسد. از وسایل خرده ریز تا اشیای تزئینی کوچک در کنار لوازم مدرن مانند محصولات برند مد روز پلسترد 8 (Plastered 8) در این فروشگاه ها به چشم می خورند. بعضی فروشگاه ها اشیای تزئینی بودایی می فروشند که به رنگ و بوی بومی این محل می افزایند. در طول روز عابران هنرمندانی را می بینند که سخت مشغول کار هستند و گاهی برای معاشرت با آن ها توقف می نمایند. این آثار هنری که در زبان تبتی به آن تانگکا (tangka) می گویند شامل نقاشی روی ابریشم و کتان می گردد که خدایان مختلف را نشان می دهند و مردم اعتقاد دارند از خانه محافظت نموده و طالع خوب به همراه می آورند.

6. مالیاندائو

مالیاندائو (Maliandao) بخش جنوب غربی پکن است. این خیابان به هر چیزی که مرتبط با چای باشد اختصاص دارد؛ مانند فنجان چای، قوری، میز و البته انواع مختلف چای. دو بازار سرپوشیده محبوب در بخش جنوبی خیابان به نام شهر چای مالیاندائو (Maliandao Tea City) یا بازاری دیگر به نام بازار لذت چای (Tea Joy Market) هستند. شهر چای ساختمانی چهار طبقه است که سه طبقه آن به چای اختصاص دارد و در طبقه چهارم انواع دوربین و کالاهای مرتبط با تصویربرداری به فروش می رسند.

7. تانگرنتانگ

تانگرنتانگ (Tongrentang) در سال 1669 تأسیس شد و مشهورترین داروخانه سنتی در چین است. از سال 1723 تانگرنتاگ داروخانه رسمی حکومت بود و داروهای آن شهرت زیادی دارند. در سال 2006 فرهنگ دارویی چینی تانگرنتانگ (Tongrentang Chinese Medicine Culture) در لیست میراث فرهنگی ناملموس چین نهاده شد. پس اگر می خواهید از داروهای سنتی چین سوغاتی از سلامتی ببرید، به تانگرنتانگ بروید.

8. خیابان نقره

خیابان نقره (Silver Street) خیابانی طولانی است و فروشگاه های بی شماری دارد که از پوشاک، زیورآلات، لوازم خانگی، شیرینی پزی، رستوران ، سینما و سالن های زیبایی در آن ها خواهید دید. قدم زدن در این خیابان و تماشای ویترین ها امری لذت بخش برای عاشقان خرید محسوب می گردد. صنایع دستی سنتی مانند نقاشی ها، اشیای برنز، حکاکی و میناکاری را در این خیابان خواهید یافت. صنایع دستی معروف دیگر بطری انفیه دان (snuff bottle) رنگارنگ است که نوع عتیقه آن از دوره چینگ، هدیه ای فوق العاده برای کلکسیونرها به شمار می رود.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1587

به "در شهر پکن از کجا سوغاتی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شهر پکن از کجا سوغاتی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید