فراوری موتورهای سوخت فسیلی تا کی دوام می آورد؟

به گزارش تور استانبول، در هفته ای که گذشت، 6 خودروساز (فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو، بی وای دی و جگوار لندروور) متعهد شدند که تا سال 2040 به فراوری موتورهایی انتها دهند که با سوخت های فسیلی کار می نمایند. بااین حال، تویوتا یکی از خودروسازان بزرگی است که در این لیست نیست. البته مدیران تویوتا که یکی از قطب های خوروسازی دنیا است، هیچ مخالفتی با این پروژه ندارند، اما به نکته ای اشاره می نمایند که تا حدودی قابل تأمل است.

فراوری موتورهای سوخت فسیلی تا کی دوام می آورد؟

مدیران تویوتا معتقدند کهحداقل هنوز برای منطقه ها خاصی از دنیا، آلایندگی صفر که ذیل نام خودروهای برقی تعریف شده است، منطقی نیست. آنها نمی گویند که آینده کامل بدون آلایندگی تا سال 2040 قابل بحث و اجرایی نیست، بلکه فقط ترجیح می دهند بیشتر مراقب باشند تا کورکورانه به آینده ای که ممکن است امکان پذیر نباشد، وارد نشوند.

یکی از سخن گویان تویوتا به خبرگزاری رویترز گفته: ما آماده ایم تا به فراوری خودروهای بدون آلایندگی سرعت بخشیم و از آنها پشتیبانی کنیم. بااین حال، در بسیاری از منطقه ها دنیا مانند آسیا، آفریقا، خاورمیانه … هنوز محیطی مناسب برای ارتقا و انتقال فناوری خودروهایی با آلایندگی صفر مطلق ایجاد نشده است. ما فکر می کنیم که زمان بیشتری برای پیشرفت احتیاج است؛ بنابراین، تعهد به یک بیانیه مشترک دست کم در این مرحله برای ما سخت است.

آگهی های خرید و فروش تویوتا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2097

به "فراوری موتورهای سوخت فسیلی تا کی دوام می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری موتورهای سوخت فسیلی تا کی دوام می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید