توجه قانون هوای پاک به استانداردهای سرویس مدارس؛ کیفیت خودروهای سرویس ارتقا می یابد

به گزارش تور استانبول، تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم درباره توجه قانون هوای پاک به کیفیت سرویس های مدارس گفت ماده 7 قانون هوای پاک به تامین استانداردهای لازم برای سرویس مدارس اشاره نموده است و احتیاج است که خودروهایی به عنوان سرویس انتخاب شوند که دارای استانداردهای لازم باشند.

توجه قانون هوای پاک به استانداردهای سرویس مدارس؛ کیفیت خودروهای سرویس ارتقا می یابد

داریوش گل علیزاده در گفت وگو با پانا با اشاره به اجرای قانون هوای پاک و توجه به سرویس های مدارس طبق این قانون اظهار کرد: درقانون هوای پاک 23 دستگاه دارای تکلیف هستند. ماده 7 قانون هوای پاک به سرویس های حمل ونقل تاکید نموده است. در این ماده قانونی اشاره شده که حمل ونقل شهری به گونه ای طراحی شود که ضمن کاهش آلودگی هوا، جایگزین سفرهای روزانه شهری باشد. آیین نامه اجرایی آن هم از سوی وزارت کشور تهیه شده است و توجه به کیفیت سرویس های مدارس نیز در این ماده قانونی دیده شده است.

70 تا 80 درصد ترددها با خودروهای شخصی انجام می شود

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با بیان اینکه اکنون حمل ونقل عمومی در کشور به ویژه در کلانشهرهای کشور کارآمد نیست، گفت: به همین علت استفاده از خودروی شخصی افزایش یافته است. در دو دولت قلبی، سرویس ادارات حذف شد که ابعاد آن دیده نشده بود زیرا باعث شد آن دسته از ادارات دولتی که فضایی برای استفاده از حمل ونقل عمومی نداشتند، به سمت استفاده از خودروهای شخصی گرایش پیدا نمایند و اکنون 70 تا 80 درصد ترددها با استفاده از خودروهای شخصی انجام می شود به این علت که حمل ونقل عمومی کارآمد نیست و نتوانسته جوابگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی تاکید نمود: اگر حمل ونقل عمومی توسعه یابد، مزیت هایی دارد که کاهش آلودگی هوا و کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تامین سلامت مردم را شامل می شود. بنابراین دستگاه های متولی باید انرژی خود را بر روی حمل نقل عمومی و توسعه و نوسازی حمل ونقل عمومی بگذارند. در این میان سرویس مدارس نیز بخشی از حمل ونقل عمومی تلقی می شوند که توجه به کیفیت آن بسیار اهمیت دارد و در ماده 7 قانون هوای پاک نیز به آن تاکید شده است.

نقش کیفیت سرویس مدارس در بالارفتن کیفیت سلامت دانش آموزان

گل علیزاده توضیح داد: وزارت آموزش وپرورش به عنوان دستگاه متولی در بخش تامین سرویس های مدارس واقع شده است و در این میان باید قراردادهایی که منعقد می شود، استانداردها لحاظ شود و در این بخش ارتقای کیفیت خودروهای سرویس در دستور کار است زیرا معتقدیم کیفیت بهتر این سرویس ها، به زندگی مردم برمی شود و موجب بالارفتن کیفیت زندگی و سلامت دانش آموزان خواهد شد. سازمان محیط زیست نیز با توجه به اینکه در زمینه محیط زیست مدعی العموم است، بر این مساله نظارت می نماید تا تکالیف دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک به درستی اجرا شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2122

به "توجه قانون هوای پاک به استانداردهای سرویس مدارس؛ کیفیت خودروهای سرویس ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه قانون هوای پاک به استانداردهای سرویس مدارس؛ کیفیت خودروهای سرویس ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید