ترامپ: کیم عاشق پرتاب موشک است

به گزارش تور استانبول، اگرچه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده همچنان به رهبر کره شمالی اعتماد دارد اما اذعان داشت که رهبر کره شمالی عاشق پرتاب راکت به هوا است.

ترامپ: کیم عاشق پرتاب موشک است

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در لندن گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی عاشق به هوا پرتاب کردن موشک است، این طور نیست؟ به همین خاطر من او را مرد موشکی خطاب می کنم. امیدوارم کیم خلع تسلیحات اتمی شود اما باید دید چه پیش می آید.

کره شمالی هفته گذشته در تازه ترین آزمایش سیستم فوق العاده بزرگ و جدید پرتاب موشک چند منظوره اش، دو موشک کوتاه برد به طرف آب های ساحل شرقی اش پرتاب کرد. این اقدام تلاشی برای یادآوری ضرب الاجل انتها سال جاری میلادی به آمریکا تلقی شده است؛ ضرب الاجلی که کیم جونگ اون برای واشنگتن تعیین کرده تا این کشور انعطاف خود را نسبت به مذاکرات خلع تسلیحات کره شمالی که مدتی است به حالت تعلیق درآمده، نشان دهد.

دیپلمات ها اعلام کرده اند، شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز (چهارشنبه) به درخواست فرانسه، انگلیس و آلمان جلسه غیرعلنی تشکیل دهد و به تازه ترین پرتاب های موشکی پیونگ یانگ رسیدگی کند. شورای امنیت در سال 2006 میلادی استفاده کره شمالی از موشک های بالستیک را ممنوع کرد.

ترامپ گفت: من همچنین مذاکرات با کره جنوبی و ژاپن را پیش می برم تا آنها مسئولیت تامین بیشتر هزینه های استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها را بر عهده گیرند.

وی افزود: کره جنوبی سال گذشته با پرداخت نزدیک به 500 میلیون دلار در سال به خاطر حمایت های آمریکا موافقت کرد اما آمریکا در حال حاضر به دنبال تعهدات بیشتر است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا استقرار نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره در راستای منافع امنیت ملی آمریکا بوده، گفت: این موضوع قابل بحث است. من می توانم راه دیگری برگزینم. اما معتقدم که اگر قرار است ما نیروهای خود را در شبه جزیره کره مستقر نگه داریم، آنها باید تقسیم هزینه را عادلانه تر انجام دهند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،ترامپ از احتمال استفاده نیروی نظامی علیه کره شمالی گفت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 582

به "ترامپ: کیم عاشق پرتاب موشک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: کیم عاشق پرتاب موشک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید