ترامپ دستور تعلیق صدور ویزای کار را امضا کرد

به گزارش تور استانبول، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه یک فرمان اجرایی برای تعلیق صدور ویزای موقت کار را تا خاتمه سال 2020 میلادی امضا نموده است.

ترامپ دستور تعلیق صدور ویزای کار را امضا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه یک فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن صدور ویزای موقت کار تا خاتمه سال 2020 میلادی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

بر اساس این گزارش، امضای این فرمان اجرایی توسط ترامپ تازه ترین اقدام وی ضد مهاجرت اتباع خارجی به شمار می رود. به نظر می رسد ترامپ این اقدام را با هدف جلب رضایت گروه های تندرو که مخالف ورود اتباع و مهاجران و نیروی کار خارجی به ایالات متحده هستند، انجام داده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: اعمال محدودیت برای صدور ویزا موجب آزاد شدن بیش از 500 هزار فرصت شغلی برای نیروی کار آمریکایی خواهد شد.

منتقدان بر این باورند که ترامپ از شیوع ویروس کرونا به عنوان بهانه ای استفاده می نماید تا به هدف دیرینه اش یعنی محدود کردن مهاجرت به آمریکا دست پیدا کند. ترامپ سعی دارد با تأکید بر محدود کردن مهاجرت به ایالات متحده، در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 بار دیگر به پیروزی دست یابد.

شرکت های مهم و عظیم آمریکایی به خصوص شرکت های فناوری از ترامپ خواسته اند تا جلوی ورود مهاجران خارجی به ایالات متحده را نگیرد چرا که معتقدند این اقدام به ضرر اقتصاد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1081

به "ترامپ دستور تعلیق صدور ویزای کار را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ دستور تعلیق صدور ویزای کار را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید