تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام منتقل شد

به گزارش تور استانبول، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام خمینی (ره) منتقل شد، گفت: هماهنگی لازم برای انتقال 4 دستگاه گنتی کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار صورت گرفته است.

تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام منتقل شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بهروز آقایی در مورد دلایل انتقال 5 دستگاه مکنده غلات بندر چابهار به بنادر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی بندرعباس، اظهار کرد: اسفندماه سال 97 با حضور وزیر راه و شهرسازی 8 دستگاه مکنده غلات در بندر چابهار به بهره برداری رسید. از این تعداد، 6 دستگاه متعلق به بندر امام خمینی (ره) بود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران این تعداد دستگاه باید به بندر امام خمینی منتقل می شد. هیئت وزیران دستور داده که این کار انجام گردد و سازمان بنادر و دریانوردی نیز آن را اجرا کرد.

وی یادآور شد: خریدهای این تجهیزات بر اساس احتیاج بنادر کشور اجرا شده، به دلیل آن که بندر چابهار تحریم نبود مونتاژ این دستگاه ها در اینجا (بندر چابهار) انجام شد و سهم هر بندر را انتقال داده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که تا به امروز 4 دستگاه مکنده غلات به بندر امام و یک دستگاه به بندر شهید رجایی منتقل شده است، تاکید نمود: اساسا به این میزان تجهیزات در بندر چابهار احتیاج نداشتیم، البته مصوبه را تغییر دادیم و اعلام کردیم محتمل است گنتی کرین های (جرثقیل دروازه ای) بندر چابهار با تاخیر وارد گردد، بر این اساس 2 دستگاه مکنده غلات در این بندر باقی ماند.

آقایی در عین حال گفت: هماهنگی های لازم برای انتقال 4 دستگاه گنتی کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار اجرا شده است.

لازم به ذکر است، 6 اسفندماه سال 97 طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی 8 دستگاه مکنده با ظرفیت 600 تن، فراوری مشترک آلمان و ماشین سازی اراک با قابلیت تخلیه کشتی های پست پاناماکس 150 هزار تنی به بهره برداری رسیده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 999

به "تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام منتقل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام منتقل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید