بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد در هفته دولت

به گزارش تور استانبول، سید سجاد راستخانه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، با بیان اینکه کتابخانه مرکزی، بزرگترین پروژه فرهنگی استان لرستان است، گفت: بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد در ایام هفته دولت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد در هفته دولت

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: این کتابخانه با 7 هزار و 603 مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است.

راستخانه با اشاره به اینکه بیش از 10 میلیارد تومان تجهیزات برای این کتابخانه خریداری شده است، عنوان نمود: کتابخانه مرکزی خرم آباد بیش از 40 عنوان خدمت را به مردم عزیز ارائه خواهد نمود تا تعریف نوی از هم نشینی کتاب، کتابخوانی و کتابخانه ها را به جامعه ارائه دهند.

وی اضافه نمود: بزرگترین بخش این کتابخانه، بخش آن کودک و نوجوان آن است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: با بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی خرم آباد متراژ کتابخانه ای استان از 17 هزار متر به 24 هزار و 500 متر در استان می رسد.

وی به خدمات این کتابخانه مرکزی اشاره نمود و اضافه نمود: نگارخانه، خدمات مبتنی بر وب، تالار علم و خلاقیت، مخزن کتاب نوجوان، ساخت کده، بخش استان شناسی، ناشنوایان، نابینایان و... از جمله بخش های این کتابخانه است. به عنوان مثال در خصوص ساخت کده، که در نسل نو کتابخانه های عمومی وجود دارد، علاوه بر تجربه یادگیری در فضای مجازی، با امکان بهره گیری از تجهیزات فیزیکی، فضای خلاقانه ای را برای یادگیری مهارت ها فراهم می نماید. بهره گیری از دستگاه چاپگر سه بعدی به منظور تجربه ساخت ماکت و اشیاء برای دانش آموزان در کتابخانه مرکزی خرم آباد برای اولین بار فراهم شده است.

راستخانه با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 پروژه کتابخانه ا در استان وجود دارد که متراژ این پروژه ها 16 هزار و 317 متر است اضافه نمود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه ها براساس آماری که اعلام شده است یکصد و 60 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2278

به "بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید