تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های بازدید از حیات وحش کوالالامپور

به گزارش تور استانبول، اگر کوالالامپور را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کردید، برای بازدید از حیات وحش آن سری به باغ وحش نگارا، باغ دریاچه و غارهای باتو بزنید.

تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های بازدید از حیات وحش کوالالامپور

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور ارزان از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

کوالالامپور، مرکز مالزی، شهری شلوغ و پرهیاهو است که تنوع فرهنگی، مذهبی و غذایی در آن به وفور به چشم می خورد؛ اما در کنار جاذبه های مطرح و مشهور شهر، سری هم به پارک های استوایی و پناهگاه های حیات وحش بزنید.

قطعا لذت حضور در میان حیوانات دوست داشتنی و مجذوب نماینده می تواند تجربه ای شگفت انگیز و متفاوت برای هر گردشگری باشد؛ از همین رو بر آن شدیم تا در این مقاله از خبرنگاران گوشه ای از این بهشت رویایی را به شما نشان دهیم.

عکاسی از اورانگوتان ها در باغ وحش نگارا

باغ وحش نگارا (Zoo Negara) یا باغ وحش ملی در دهه 1960 فعالیت خود را شروع کرد و از آن موقع تا به امروز، فرصت مشاهده حیات وحش را برای مردم محلی و گردشگران فراهم نموده است. در این باغ وحش که حدود 40 هکتار وسعت دارد، بیش از 470 گونه از پستانداران، ماهی ها، خزندگان، دوزیستان و پرندگان زندگی می نمایند. انواع پستانداران و حیوانات بزرگ نظیر اورانگوتان ها و تاپیر مالایی نیز در این مجموعه به چشم می خورند. در این میان، برجسته ترین حیوان را شاید بتوان پاندای غول پیکر دانست.

اگر با تور کوالالامپور راهی این شهر زیبا شدید، برای گشت وگذار در باغ وحش نگار باید سه ساعت وقت بگذارید؛ به خصوص که برای خانواده ها بسیار مناسب است.

گردش در باغ دریاچه

باغ دریاچه که از آن به عنوان باغ گیاه شناسی نیز یاد می گردد، بهشتی بزرگ و سرسبز در قلب شهر کوالالامپور است. بریتانیایی ها در اواخر قرن نوزدهم اقدام به ساخت این باغ ها به عنوان تفرجگاهی در شهر در حال رشد کردند.

در حال حاضر، باغ دریاچه مملو از گل و گیاه و حیوانات منطقه ای، دریاچه ای مصنوعی، پارک پرندگان کوالالامپور و پارک پروانه کوالالامپور است. بازتماشامایندگان علاوه بر مشاهده انواع پرنده ها و پستانداران و مارمولک ها می توانند در پارک گوزن ، شاهد گوزن های زیبا نیز باشند.

مشاهده میمون های وحشی در باغ های ارکیده

باغ های ارکیده (Orchid Gardens) در بالاترین نقطه از باغ دریاچه قرار گرفته است که یکی از جاهای تماشای کوالالامپور به شمار می رود و با تعداد زیاد ارکیده های عجیب وغریب خود باعث حیرت هر بیننده ای می گردد.

پیشنهاد گشت وگذار در این باغ کوچک که در نزدیکی باغ های گیاه شناسی قرار گرفته است، صرفا به خاطر گل های زیبای آن نیست. در واقع، میمون های ماکاک در این باغ زندگی می نمایند و بازتماشامایندگان هنگام قدم زدن در آن، چندین میمون کوچک را خواهند دید که ضمن شیطنت و بازیگوشی، روی درخت ها و طاق ها نشسته اند. حتما مراقب وسایل خود باشید؛ چراکه این حیوان ها، دزدهای قهاری هستند!

با حضور در باغ های ارکیده نه تنها شانس عکاسی از گل های رنگارنگ و عجیب را خواهید داشت؛ بلکه تماشای حیات وحش کوالالامپور نیز نصیب تان می گردد.

تماشای میمون های ماکاک در غارهای باتو

غارهای باتو در حومه کوالالامپور از چندین معبد هندو تشکیل شده است که در غارهای روی تپه قرار دارند. بازتماشامایندگان با بالارفتن از 272 پله به ورودی غارهای باتو می رسند که محل برگزاری بزرگ ترین جشنواره تایپوسام در جهان به شمار میرود.

علاوه بر زیبایی طبیعی غارها، مجسمه های تاریخی و زیبایی در دل غار اصلی و اطرافش وجود دارند که گردشگران بسیاری برای تماشای آن ها به داخل غارها می فرایند. غارهای باتو که یکی از مکان های مقدس هندوها هستند، به باور بعضی افراد، حدود 400 میلیون سال قبل ایجاد شده اند.

به غیر از اهمیت مذهبی و فرهنگی، این غارها محلی عالی برای تماشای حیات وحش کوالالامپور محسوب می شوند؛ به طوری که می توان صدها میمون ماکاک را روی پله ها، درخت ها و داخل غارها مشاهده کرد. هزاران خفاش نیز در درون غارها زندگی می نمایند.

پیاده روی در جنگل کوالالامپور

در شهر کوالالامپور، برترین راه برای مشاهده حیوانات در محل طبیعی زندگی شان، پیاده روی است. تپه ها و جنگل متراکم در بعضی منطقه ها شهری و مسیرهای متعددی که در فاصله کوتاهی (کمتر از یک ساعت) از مرکز شهر هستند، فرصت گشت وگذار در طبیعت و تماشا حیات وحش از نزدیک را برای بازتماشامایندگان فراهم می نمایند.

به شهر چیراس (Cheras) در نزدیکی کوالالامپور بروید و به مردم محلی ملحق شوید که صبح زود در مسیرهای روی تپه ها و داخل جنگل پیاده روی می نمایند. بیشترین حیوانی که در این منطقه به چشم می خورد، میمون ها هستند؛ هرچند شاید حیوانات دیگری نظیر مارمولک ها، پرنده ها و حتی خرس های وحشی را هم مشاهده کنید.

با اینکه چیراس جزو کوالالامپور به حساب نمی آید؛ اما با حمل ونقل عمومی به راحتی به آنجا خواهید رسید. از دیگر مکان های طبیعت گردی در نزدیکی مرکز می توان به تپه پوچنگ (Puchong Hill)، کوخ توک وان (Mount Tok Wan) و هوتان لیپور بوکیت لاگونگ (Hutan Lipur Bukit Lagong) اشاره نمود.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1933

به "تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های بازدید از حیات وحش کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوالالامپور ارزان: برترین تجربه های بازدید از حیات وحش کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید