برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی

به گزارش تور استانبول، بهناز رحیمیان - خراسان رضوی- خبرنگار:به گفته مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی برنامه های سال جاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس از روز یکشنبه 31 شهریور به مدت 8 روز در استان برگزار می گردد.

برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده اظهار داشت: برنامه های هفته دفاع مقدس سال جاری با توجه به مناسبت های ایام محرم حسینی و بازگشایی مدارس، تلفیقی از این مناسبت ها با موضوع هفته دفاع مقدس خواهد بود. وی معتقد است امروز دفاع مقدس به یک جریان فرهنگی و حرکت موثر تبلیغی تبدیل شده است و برکات آن در متن جامعه در قالب مقاومت فعال جریان دارد و به رغم همه توطئه ها و تهاجمات، دشمن به خواسته های نامشروع و شیطان صفتانه خود نمی رسد.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تشریح برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رژه پرصلابت نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس در مشهد با حضور همه یگان های مسلح، پیشکسوتان و آحاد مردم در بلوار نماز مشهد برگزار می گردد. در این مراسم، توانمندی های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته خواهد شد.

یوسفعلی زاده ادامه داد: روز دوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم زمان با اول مهر و بازگشایی مدارس، روز دانش پژوهی و معرفت جوانان و سربازان نامگذاری شده است و برنامه های ویژه در مدارس و پادگان های استان اجرا می گردد. همچنین افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی از برنامه های سومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان رونق فراوری، حمایت مردمی و خودباوری خواهد بود. وی با اشاره به چهارمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و دفاع همه جانبه شرح داد: ده ها همایش و برنامه فرهنگی و تجمعات نیروهای انقلابی در این روز پیش بینی شده است و مهم ترین محتوای مباحث سخنرانان درباره بصیرت افزایی و تمرکز بر بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

این مقام مسئول بازدید و تجلیل از 2700 خانواده معظم شهدا را از برنامه های پنجمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان جانبازان و آزادگان و فخرآفرینان اظهار داشت و اضافه نمود: همچنین در این روز مراسم غبارروبی و عطرافشانی 1464 مزار شهدا و 98 یادمان شهدای گمنام استان برگزار خواهد شد.

به گفته یوسفعلی زاده، در ششمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی فرماندهان نیروهای مسلح و پبشکسوتان در سخنرانی های قبل از خطبه های نماز آدینه شرکت می نمایند و از سوی سازمان ورزش و جوانان نیز برنامه هایی مانند پیاده روی همگانی پیش بینی شده است.

وی ویژه برنامه های قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه در شرق کشور، نیروی زمینی و لشکر را از برنامه های هفتمین روز هفته دفاع مقدس اظهار داشت و گفت: این روز با عنوان روز رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران نامگذاری و بر شکست حصر آبادان تمرکز شده است. در این روز از حماسه آفرینان عملیات بزرگ ثامن الائمه (ع) لشکر 77 تجلیل می گردد که در شکست حصر آبادان نقش موثری ایفا نموده اند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در معرفی آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان دفاع مقدس توضیح داد: این روز مصادف با سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، و دنیا آراست و در سراسر کشور همایش نکوداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید برگزار خواهد شد. یوسفعلی زاده با اشاره به این که تاکنون بیش از 300 عنوان برنامه در مرکز استان به دبیرخانه ستاد هفته دفاع مقدس استان رسیده است، اضافه نمود: همچنین 500 برنامه ویژه در مراکز شهرستان ها و بیش از 10 هزار برنامه در مساجد، مدارس، دانشگاه ها، کارخانه ها و تشکل های تخصصی استان برگزار خواهد شد.

وی درباره روند اجرایی پروژه بناهای جدید مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مشهد شرح داد: خوشبختانه با تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی اولین ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تا بهمن سال جاری تکمیل و افتتاح خواهد شد و دومین ساختمان مرکز فرهنگی نیز تا انتها تابستان 99 به بهره برداری خواهد رسید. مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در محوطه بوستان کوهسنگی مشهد در بستر زمان کارآمد خواهد بود و به عنوان یک جاذبه گردشگری بازدیدنمایندگان زیادی را جذب خواهدکرد.

یوسفعلی زاده معتقد است زیبنده مشهد مقدس نیست که پس از 31 سال پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آن روی زمین بماند. برای تکمیل این پروژه ها حداقل به 60 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که استاندار، شهردار، سازمان آستان قدس رضوی و برنامه و بودجه باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 387

به "برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید