بازسازی کفپوش سالن ورزشی

به گزارش تور استانبول، تعویض کفپوش سالن ورزشی

همانطور که می دانید یکی از مکان های مهم پرطرفدار در شهرها سالن ها و باشگاه های ورزشی می باشند که هزاران ورزشکار و انسان در آنجا رفت و آمد دارند و اگر به زمین و کفپوش آن اهمیت داده نشود آسیب های زیادی به بدن ورزشکاران وارد می نماید و همچنین نمای ظاهری و کلی سالن را خراب می نماید.

بازسازی کفپوش سالن ورزشی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

پس داشتن یک کفپوش خوب و مناسب برای سالن های ورزشی، هم از نظر رعایت بهداشت و هم از نظر سلامت جسمانی بسیار واجب و اساسی است، لذا باید برای تهیه، نصب و بازسازی کفپوش سالن ورزشی دقت بسیاری گردد و به عهده نصابان مجرب و متخصص در این امر گذاشته گردد.

تعویض کفپوش سالن ورزشی

نکات ایمنی کفپوش سالن های ورزشی

کفپوش های سالن های ورزش باید از استانداردهای تعیین و بالایی برخوردار باشند و آن ها را ضروری است با کیفیت و ضخامت مناسب تهیه کنید هرچند که ممکن است قیمت بعضی از آن ها زیاد گردد ولی حفظ جان و سلامت ورزشکاران بسیار مهم تر از قیمت و استفاده از جنس نا مرغوب می باشد.

پس در انتخاب و بازسازی کفپوش سالن های ورزش از شرکت هایی خرید کنید که از کیفیت متریال کفپوش ها مطمئن باشید تا برای هرگونه فعالیت ورزشکاران مناسب باشد و آسیبی به آنها نرساند.

انواع کفپوش های سالن های ورزش

هر سالن ورزشی با توجه به دستگاه های مختلف و نحوه به کارگیری سالن برای ورزش های متفاوتی مانند رزمی، پایکوبی، باشگاه های بدن سازی، سالن های فوتسال، هندبال، والیبال و … احتیاج به کفپوش خاص خود آن سالن را دارد مثلا کفپوش های باشگاه های بدن سازی به دلیل استفاده زیاد از وزنه ها و دمبل هایی با وزن های بالا و حرکات پرشی احتیاج به استحکام بیشتری دارند و باید هر چند وقت یکبار کفپوش سالن های ورزشی بازسازی شوند تا با آرامش خاطر ورزشکاران بتوانند ورزش نمایند.

با توجه به توضیحات بالا نتیجه می گیریم که نوع و انتخاب کفپوش بسته به نوع سالن و ورزشی که انجام می گردد متفاوت است، به عنوان مثال در ورزش هایی مانند فوتسال استفاده از چمن های مصنوعی ممکن است ولی در ورزش های دیگری مانند والیبال و یا بسکتبال از کفپوش های چوبی استفاده می گردد، زیرا کفپوش های چوبی، بسیار ایده آل و مناسب برای سالن های بسکتبال می باشند.

تعویض چمن مصنوعی

کفپوش های دیگری مانند: کفپوش تاتامی، فوم دار، پلی یورتان، لاستیکی، وینیلی و … نیز وجود دارند که هرکدام با توجه به نوع کارکرد در محیط های مختلف ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی کفپوش های ورزشی را می توان به چهار نوع تقسیم بندی کرد:

1-کفپوش ورزشی با قابلیت ارتجاعی منطقه ای (گسترده): این نوع از کفپوش در برابر تغییر حالت و پیچ و خم مقاومت زیادی دارد.

2-کفپوش ورزشی مخلوط شده: این کفپوش حالت فنری و نرم دارد و در قسمت محدودی از منطقه شکل پذیری تغییر می نماید.

3-کفپوش ورزشی ترکیبی: این کفشپوش در صورت توزیع فشار بر روی کف، حوزه کنترل وسیع می باشد.

4-کفپوش ورزشی با قابلیت ارتجاعی نقطه ای (متمرکز): این نوع از کفپوش با حالت فنری و نرم و حوزه تغییر شکلی محدودی که دارد با هدف تحمل بار های متمرکز طراحی شده و برای باشگاه های ورزشی که وسایل سنگین روی آن قرار می گیرد بسیار مناسب می باشد.

بازسازی کفپوش سالن ورزشی

پیش تر درمورد اهمیت تعویض دوره ای کفپوش ها و اهمیت جنس و کیفیت آن ها صحبت کردیم و الان مفهوم جمله بازسازی کفپوش سالن ورزشی برایتان ملموس تر است و به راحتی می توانید یک سالن عظیم با کفپوش هایی که از جایشان درآمده یا از نظر کیفیت و دوام بسیار در درجه پایینی هستند و قابلیت ارتجاعی و یا حرکات سنگین بر روی آن ها دیگر ممکن نیست را تصور کنید.

این موضوع به قدری حائز اهمیت است که ممکن است بخاطر یک پرش یا دویدن و افتادن بر روی این کفپوش ها و آسیب به خصوص از ناحیه زانو یک ورزشکار تا آخر عمر خود نتواند دیگر ورزش مورد علاقه اش را دنبال کند و از هدف ها و آرزوهایش دور می گردد.

و همه این ها فقط بخاطر تعویض نکردن یا دیر اقدام کردن برای تعویض کفپوش ها می باشد و یا حتی ممکن است به موقع این عمل را انجام داده باشند اما چون به کیفیت و جنس آن دقت کافی نکرده باشند موجب ضرر و آسیب های بدنی و یا روحی زیادی شوند.

بازسازی داخلی سالن ورزشی

همچنین گفتنی است که اگر کفپوش مناسبی انتخاب نکنید احتمال رشد قارچ ها و باکتری ها افزایش می باد و منجر به بیماری های پوستی نیز می گردد. کفپوش های گرانولی و پلی یورتان از بهترین و مناسب ترین نوع کفپوش ها برای سالن های بدن سازی می باشند زیرا به راحتی دچار فرو رفتگی نمی شوند و به بدن انسان آسیبی وارد نمی نمایند.

سخن آخر

برای جمع بندی موضوع و حرف آخر، بهتر است با توجه به توضیحات بالا، برای بازسازی کفپوش سالن ورزشی از شرکت ها و تولیدی هایی آن ها را خریداری کنید که اطمینان کافی داشته باشید، شرکت رویامال در زمینه بازسازی ساختمان قدیمی با بهترین کفپوش ها با کیفیت بالا و قیمتی مناسب به شما عزیزان در حال خدمت رسانی می باشد.

منبع: رویا مال
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 935

به "بازسازی کفپوش سالن ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کفپوش سالن ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید