اکستنشن مژه می تواند برای سلامت چشم شما خطرناک باشد

به گزارش تور استانبول، مژه های بسیار بلند و ضخیم شاید مد باشند، اما آیا ارزش هزینه و خطر برای سلامتی را دارند؟

اکستنشن مژه می تواند برای سلامت چشم شما خطرناک باشد

مژه های طبیعی ما وظایف مهمی دارند. چشم به علت تماس با محیط، مسیری برای ورود باکتری ها و ویروس ها به بدن است که می تواند منجر به مسائل جدی گردد. مژه ها با منحرف کردن هوا از سطح چشم، جلوگیری از ورود ذرات معلق به چشم و یاری به مرطوب نگه داشتن سطح چشم، از چشمان ما محافظت می نمایند.

اکستنشن مژه: انواع و روش ها

اکستنشن مژه ها، الیاف مصنوعی یا طبیعی هستند که به هر مژه طبیعی، یکی یکی متصل می شوند. این الیاف می توانند از مواد مختلفی مانند ابریشم، موهای راسو یا اسب و یا الیاف مصنوعی مانند نایلون یا پلاستیک ساخته شوند. اتصال این اکستنشن ها با استفاده از چسب انجام می گردد که می تواند مسائلی ایجاد کند.

حساسیت به چسب و مسائل احتمالی

بیشتر تکنسین ها قبل از قرار دیدار یک آزمایش پوستی روی مچ دست یا پشت گوش انجام می دهند تا آنالیز نمایند که آیا حساسیتی به چسب وجود دارد یا نه. با این حال، حتی اگر واکنش آلرژیک نداشته باشید، مواد شیمیایی موجود در چسب می توانند به ناحیه حساس چشم آسیب برسانند و وزن چسب نیز می تواند باعث تحریک مژه ها گردد.

اهمیت اجرای صحیح

اجرای صحیح اکستنشن بسیار مهم است. گزارش هایی از چسباندن اشتباه پلک ها با چسب مژه وجود دارد. از آنجا که چسب به چشم نزدیک است، هرگز نباید با سطح چشم تماس پیدا کند. یک مطالعه نشان داده است که بیش از 60 درصد زنان پس از استفاده از چسب مژه دچار کراتوکونژنکتیویت شده اند، بیماری ای که شامل التهاب قرنیه و ملتحمه می گردد. بعلاوه 40 درصد از زنان واکنش آلرژیک به چسب داشتند.

خطرات دیگر چسب مژه

در بعضی موارد، از چسب ناخن به جای چسب مژه استفاده شده است که بسیار قوی تر و خطرناک تر است. در یکی از موارد شوکه نماینده، پلک های یک زن به علت استفاده از سوپر چسب برای اکستنشن مژه به هم چسبیده بود.

مسائل سلامتی ناشی از چسب

یک مطالعه روی 37 چسب مژه تجاری و حرفه ای نشان داد که 75 درصد از 20 چسب حرفه ای آزمایش شده فرمالدهید آزاد می نمایند که یک ماده شیمیایی سرطان زا است. بعضی از چسب های حاوی فرمالدهید این ماده را در ترکیبات خود ذکر نکرده بودند. مواد نگهدارنده موجود در چسب می توانند باعث کونژنکتیویت سمی و فرسایش ملتحمه شوند که این شرایط می تواند دردناک باشد و بر بینایی تأثیر بگذارد.

بلفاریت و عوارض دیگر

شایع ترین عارضه اکستنشن مژه بلفاریت است که التهاب یا تحریک پلک ها است. تغییرات در مژه های طبیعی می تواند باعث تجمع باکتری و بلفاریت گردد. به علاوه، بهداشت ضعیف سالن می تواند منجر به آلودگی به مایت های مژه گردد.

جایگزین های اکستنشن مژه

بعضی افراد به جای اکستنشن از سرم های رشد مژه استفاده می نمایند. سرم های رشد مژه حاوی پروستاگلاندین (Prostaglandin) می توانند طول، ضخامت و تیرگی مژه های طبیعی را افزایش دهند. این سرم ها از درمان گلوکوم که به تجمع مایع در چشم مربوط است، پیشرفته اند.

عوارض سرم های پروستاگلاندین

اما استفاده از محصولات حاوی پروستاگلاندین هم خالی از عوارض نیست می تواند رنگ عنبیه را تغییر دهد و به کاهش بافت چربی دور چشم منجر گردد که می تواند ظاهر چشم ها را فرو رفته کند و حلقه های تیره را بدتر کند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 تیر 1403 بروزرسانی: 30 تیر 1403 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 2309

به "اکستنشن مژه می تواند برای سلامت چشم شما خطرناک باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکستنشن مژه می تواند برای سلامت چشم شما خطرناک باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید