اهمیت لوگو و آرم در برندسازی

به گزارش تور استانبول، رپرتاژآگهی - افرادی که دارای شرکت های عظیم هستند و یا حتی کسانی که به تازگی آغاز به ایجاد کسب و کارهای کوچک نموده اند قبل از هر چیز باید بتوانند برای معرفی کار خود یک لوگوی انحصاری داشته باشند. لوگو می تواند در جاهای بسیار مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه کار برای معرفی برند شما آسان تر شود. برای مثال می توان از لوگو در حین بازاریابی، در سایت های مختلف، بسته بندی بر روی محصولات شرکت و رسانه های اجتماعی استفاده کرد. با این روش برند شما به صورت مستمر تبلیغ می شود و باعث می شود در میان جمعیت زیادی از مردم شناخته شود.

اهمیت لوگو و آرم در برندسازی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

برای این که بیش تر با لوگو آشنا شویم در ابتدا به شرحاتی در این باره می پردازیم. طراحی لوگو با استفاده از متن و یا تصویر صورت می گیرد. ساخت لوگو برای شرکت شما باعث می گردد تا برندتان در میان مردم بیش تر شناخته گردد. لوگو و آرم هدف از شرکت شما را بیان می نمایند.

هدف از لوگو در برندسازی

هدف اولیه از طراحی لوگو آشنا سازی با کسب و کار شماست. در هنگام طراحی لوگو فرد عوامل مختلفی هم چون برندهای مختلف و سلایق متفاوت را در نظر می گیرد اما باید دانست که اصلی ترین هدف از آرم معرفی کردن محصول، شرکت و یا شخص است. انتخاب رنگ مناسب برای لوگو می تواند در مجذوب کنندهیت آن و معرفی بهتر شرکت بسیار موثر باشد.

فواید لوگو برای کسب و کار

لوگو هنگامی که شما دارای رقبای زیادی در حیطه فعالیت خود هستید اهمیت می یابد. برای انتخاب یک لوگو مناسب می توانید در ابتدا شرکت های رقیب را مورد توجه قرار دهید. بعلاوه طرح انتخابی نباید به گونه ای باشد که افراد متوجه منظور آن نگردند. آرم نشان دهنده یک سری از اطلاعات است که بیان می نماید شما در حال حاضر چه نوع خدمتی را به مشتری ارائه می دهید.

همین طور شما می توانید در هنگام طراحی لوگو اهداف خاصی را دنبال کنید. برای مثال رنگ نماد برند اگر به حالت سبز طراحی گردد می تواند نشان دهند این موضوع باشد که شما از طبیعت حمایت می کنید. از جمله عوامل دیگری که می تواند مورد توجه قرار بگیرد فونت لوگو است. استفاده از فونت های زیبا و مجذوب کننده می تواند برند شما را چشم گیرتر کند.

لوگو باعث می گردد که مشتری با تماشا آن به یاد کسب و کار شما بیوفتد پس همین طور که می بینید نقش بسیار مهمی در کار شما دارد زیرا معرفی نماینده برند شما است.

استفاده از لوگو به اسم یک ابزار راهبردی

طراحی کردن لوگو صرفا یک کار هنری نیست بنابرین برای برای طراحی آن باید از یک شرکت طراحی لوگو باتجربه بهره ببرید. زیرا لوگو، شما را در ابعاد وسیعی معرفی می نماید در نتیجه هدف از آن نباید تنها ایجاد یک آرم زیبا باشد بلکه باید هدف بالاتری را مد نظر خود قرار دهید.

برخی از ایده پردازان تمایل دارند تا از مفاهیم عمیقی در طراحی لوگوی خود استفاده نمایند ولی همان طور که قبلا هم گفته شد، تمرکز اصلی طراح باید بر هدف از ایجاد لوگو باشد.

لوگو شامل قسمت های مختلفی است که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

تایپوگرافی: در ایجاد لوگو به صورت معمول تایپوگرافی نقش مهمی دارد. تایپوگرافی برای طراحی لوگو می تواند دربرگیرنده یک مونوگرام باشد. همین طور شما می توانید در آن از مخفف برند خود هم بهره ببرید.

تصویرسازی لوگو: طراح می تواند تایپوگرافی را با آیکون و یا نماد های خاص استفاده کند. تصویرسازی هنری است که در آن شخص ایده و افکار خود را بیان می سازد. تصویرگر باید در هنگام ایجاد تصویر خود به سلیقه مشتری توجه ویژه ای داشته باشد. گاهی اوقات لوگو می تواند در برگیرنده علائم خاصی هم چون خط و یا ستاره باشد.

رنگ: رنگ لوگو می تواند از هر نوعی انتخاب گردد. اگر می خواهید که لوگو شما از چندین رنگ تشکیل شده باشد باید از رنگ های مشابه بهره ببرید. البته گاهی استفاده از رنگ های متضاد می تواند مجذوب کنندهیت بیش تری ایجاد کند.

متن: لوگو می تواند همراه با یه متن نشان داده گردد. لوگوهای دارای متن باید در جاهای مخصوصی به کار برده شوند که از جمله آن ها می توان به کارت ویزیت، جهت تبلیغات چاپی و فروشگاه ها اشاره نمود. بعلاوه چگونگی استفاده از آن باید با توجه به هدف از کسب و کارتان باشد.

المان پویا و استاتیک در لوگو: استفاده از این المان ها می تواند یکی دیگر از راه های طراحی لوگو باشد. اگر شما از المان استاتیک بهره ببرید یعنی از عناصری بهره برده اید که می توان آن را در جاهای مختلف دید. ولی اگر المان شما پویا باشد یعنی می توانید لوگو را با توجه به متن آن تغییر دهید.

یک لوگو اصولی چه ویژگی هایی دارد؟

متمایز باشد: تمایز وجه اصلی و مهم در ایجاد یک برند است. در واقع ریشه واژه برند از مفهوم داغ کردن حیوانات برای ایجاد تمایز آن ها از هم در کشورهای حوزه اسکاندیناوی شکل گرفته است. بعلاوه در انجمن بازاریابی آمریکا مفهوم برند با واژه تمایز بیان شده است.

ایده قابل درک: در ساخت تصویر برند از مفاهیم قابل درک برای مخاطب استفاده نمایید. طرح های انتزاعی شاید در جشنواره های هنری مجذوب کننده باشد ولی در ارتقای کسب و کارها سمی محلک است.

در واقع یکی از پارامترهای مهم در مشخص قیمت طراحی لوگو اعمال دو ایده در یک لوگو است. این ایده ها با اولویت دیداری همراه هستند به گونه ای که شما در فضای مثبت لوگو یک ایده قابل ادراک و در نقاط منفی لوگو یک ایده دیگر قابل درک ملاحظه می نمایید.

ساده باشد: فطرت انسان و مغز ناخودآگاه، سادگی را دوست دارد و از هر پیچیدگی گریزان است. مغز انسان به موضوعات حداقلی توجه ویژه ای دارد و سعی در رازگشایی آن ها دارد. پس از مینیمالیست در ساخت نماد برند یاری بگیرید

مخاطب باید در ارتباط اول بتواند لوگو رویت شده را به واژه تبدیل کند و این واژه باید در میان همه مخاطبین مشترک باشد. مثلا نماد شرکت اپل.

تک رنگ باشد: رنگ برای انتقال احساسات نقشی اساسی دارد. اما اشتباهی که خیلی از شرکت ها و برند ها انجام میدهند آن است که از چند رنگ در هویت بصری خود استفاده مینمایند. تک رنگ شما را متمایز و بازشناسی شما را در بین رقبا در فکر مخاطبان راحت تر میکند.

عوامل مهم در حین طراحی لوگو

عوامل متعددی در طراحی یک لوگو تاثیرگذارند. برای مثال لوگو شما باید به گونه ای طراحی گردد که با سایر لوگوها متفاوت باشد و بتوان آن ها را از یکدیگر به سادگی تشخیص داد.

یک لوگوی مناسب در صورتی که به طور مناسبی طراحی شده باشد به سادگی در خاطره فرد می ماند و تاثیر خوبی بر روی آن خواهد گذاشت. لوگو باید بتواند توجه افراد را به خود جلب کند حال چه شخص آن را بر روی یک کاغذ طراحی نموده باشد و یا این که نقشی بر روی یک تابلوی تبلیغاتی در وسط خیابان باشد. همین طور در این حالت رنگی و یا سفید و سیاه بودن آن می توان موثر باشد. جزئیات در طراحی لوگوی مناسب بسیار حائز اهمیت هستند.

برای مثال این که شکل آن به چه صورت باشد و یا رنگ و فونت آن چگونه باشد باید مورد توجه شخص قرار گیرد زیرا همه این المان ها در کنار یکدیگر معرفی نماینده کسب و کار و برند شما هستند. تصویر سازی باید به گونه ای صورت گیرد که افراد را دچار سردرگمی نکند. انتخاب رنگ و طرح و سایر موارد باید با طرحی که مد نظر دارید هم خوانی داشته باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1695

به "اهمیت لوگو و آرم در برندسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت لوگو و آرم در برندسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید