انتقاد شدید اتحادیه اروپا از لغو ممنوعیت استفاده از مین ضدنفر توسط ترامپ

به گزارش تور استانبول، اتحادیه اروپا لغو ممنوعیت مین ضد نفر از طرف رئیس جمهور آمریکا را غیر قابل قبول دانسته و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

انتقاد شدید اتحادیه اروپا از لغو ممنوعیت استفاده از مین ضدنفر توسط ترامپ

برای سفر به تورهای نوروزی اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید. سفری هیجان انگیز به سرزمین تاریخی اروپا و در عین حال لذت بردن از جاذبه های توریستی مدرن را از دست ندهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه فرایند شای، اتحادیه اروپا انتقاد شدیدی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای استفاده مجدد از مین های ضد نفر توسط ارتش آمریکا وارد کرد.

کاخ سفید روز آدینه خاطرنشان کرد که به خواست دونالد ترامپ ممنوعیت استفاده از مین های ضدنفر برای نیروهای مسلح ایالات متحده برداشته می گردد.

طبق اطلاعیه کاخ سفید، ارتش آمریکا از این پس می تواند، در شرایطی خاص از مین های ضدنفر پیشرفته ای که از دور قابل کنترل هستند، استفاده کند.

به ابتکار دولت باراک اوباما استفاده از مین های ضدنفر از سال 2014 ممنوع شده و ارتش آمریکا کاربرد مین های ضدنفر را در سراسر دنیا به استثنای کره جنوبی متوقف نموده بود. در مرز میان کره شمالی و کره جنوبی انبوهی مین کاشته شده است.

دولت ترامپ می گوید که این ممنوعیت، ارتشیان آمریکا را در شرایطی سخت قرار داده بود.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته است که استفاده از مین های ضدنفر برای عملیات پیروزمندانه ارتش آن کشور ضرورت دارد.

نهادهای صلح دوست و مدافعان حقوق بشر، مین های ضدنفر را پلیدترین سلاح دنیا می دانند که بیشتر مردم غیرنظامی و بی دفاع قربانیان آن هستند. این مین ها حتی پس از سرانجام جنگ نیز به کشتن و معلول کردن انسان ها، به خصوص بچه ها، ادامه می دهند.

سالانه هزاران نفر، به ویژه از میان افراد خردسال، از انفجار مین جان یا سلامتی خود را از دست می دهند. در افغانستان، یمن، آنگولا، کامبوج، لائوس و عراق افراد بی شماری قربانی این سلاح مخوف شده اند.

کاشتن مین های ضدنفر آسان و کم خرج اما برچیدن و خنثی کردن آنها سخت و خطرناک است .

اتحادیه اروپا شدیدا به این تصمیم ترامپ انتقاد وارد نموده و سخنگوی جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در سخنانی در بروکسل گفت که کاربرد این گونه تسایحات در هر مکان و هر زمان و از طرف هر بازیگری کاملا غیر قابل قبول است.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کرد که هم اتحادیه اروپا و هم آمریکا از جمله بزرگترین یاری کنندگان به پاک سازی مین های زمینی و یاری به قربانیان آن ها بودند. لغو ممنوعیت این تسلیحات نه تنها متناقض با این رویکرد است، بلکه تاثیر منفی بر نظم بین المللی و مبتنی بر قوانین دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 663

به "انتقاد شدید اتحادیه اروپا از لغو ممنوعیت استفاده از مین ضدنفر توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید اتحادیه اروپا از لغو ممنوعیت استفاده از مین ضدنفر توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید