افزایش 190 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد

به گزارش تور استانبول، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش 190 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد اطلاع داد.

افزایش 190 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ساری،سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد به ضرورت هم افزایی بنادر ایران و کشور های همسایه دریای خزر و کالا های بی شماری را که می توان از کشور های سی آی اس به کشور های شرق آسیا، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپایی به واسطه قرار گیری بندرامیرآباد در کریدور شمال - جنوب ترانزیت کرد، اشاره و از افزایش 190 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد به کشور های هدف اطلاع داد.

او با بیان اینکه در ماه های اخیر با حمایت های استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی، هماهنگی دستگاه های ذیربط و کوشش و پیگیری همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی، حجم بالایی از کالا های متروکه از بندرامیرآباد خارج شد، اضافه نمود: بیش از یک میلیون و 901 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون به وسیله بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده است.

سعیدی پور مقدار تخلیه و بارگیری کالا را در نیمه نخست سال جاری 1،9 میلیون تن اسم کرد که از این مقدار، 790 هزار تن مربوط به بارگیری کالا بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال افزایش 129 درصدی را نشان می دهد و تخلیه کالا هم هم در این مدت به یک میلیون و 112 هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه مقدار صادرات کالا به کشور های حوزه سی آی اس را در 6 ماهه نخست سال جاری 401 هزار و 716 تن بیان کرد که در همسنجی با تراز موجود در سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه تبیین عملکرد 6 ماهه بندرامیرآباد، ایمنی، صرفه مالی ، جابجایی سریع کالا و وجود زیرساخت های شبکه داخلی راه آهن بندرامیرآباد را از عوامل مهم تداوم رشد حمل ریلی کالا در ماه های اخیر برشمرد که با ثبت 44هزار و 821 تن جابجایی کالا از این طریق، رشد 18 درصدی در این زمینه رقم خورده است.

او در بخش دیگری از گزارش خود، با بیان اینکه بخش خصوصی با ایجاد زیرساخت ها اعم از سیلو، انبار مسقف و مخازن روغن، 418 هزار تن فضای لازم را جهت انبارش کالا های وارداتی در بندرامیرآباد فراهم نموده است گفت در حال حاضر 25 درصد از ظرفیت کل مراکز نگهداری کالای بندرامیرآباد حاوی کالا های اساسی می باشد.

سعیدی پور در سرانجام گزارش خود، آماری از ترابری کالا در بندرامیرآباد در 6 ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس 470 فروند شناور، 71 هزار و 688 دستگاه کامیون و 874 دستگاه واگن، جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1821

به "افزایش 190 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 190 درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید