اظهارات وزیر خارجه قطر درباره ماهیت روابط با امارات

به گزارش تور استانبول، وزیر خارجه قطر برای اولین بار از ماهیت روابط با امارات بعد از آشتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پرده برداشت.

اظهارات وزیر خارجه قطر درباره ماهیت روابط با امارات

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ در جواب سوالی درباره روابط با امارات گفت: تحولی بین ما و امارات وجود دارد. ارتباط ما عملا شروع شده و برای ادامه مذاکرات کوشش می کنیم. ما آماده آنالیز تمام مسائل و اختلافاتی هستیم که آن ها با ما دارند یا ما با امارات داریم.

وی گفت: پروازها ازسرگرفته شده اند. قواعدی را برای حل بحران ایجاد نموده ایم که شامل موافقت با قواعد کلی که بارها درباره آن صحبت نموده ایم مذاکرات دوجانبه ای برای آنالیز اختلافات و چالش ها در روابط و کوشش برای حل اختلافات است.

وی گفت: ما به آینده چشم می دوزیم و گذشته را فراموش می کنیم. روابط ما با امارات طی دوره گذشته شاهد تحول بوده است.

یک سند بین المللی سه شنبه منتشر شد که در آن اعلام شد قطر نزاع تجاری با امارات در سازمان جهانی تجارت را به حالت تعلیق درآورده است. در این سند آمده است: قطر در چارچوب تسهیل حل و فصل نهایی و محبت آمیز بحران میان دو طرف 11 ژانویه خواستار تعلیق فعالیت کمیته شده است.

عربستان، مصر، امارات و بحرین، ژوئن 2017 روابط خود را با قطر قطع کردند. این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند. اخیرا در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان، طرف های بحران از آشتی میان خود خبر دادند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1375

به "اظهارات وزیر خارجه قطر درباره ماهیت روابط با امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه قطر درباره ماهیت روابط با امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید