اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی متولی پروژه بهسازی مقبره الشعرا است

به گزارش تور استانبول، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: تولیت و مدیریت مقبره الشعرا مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و میراث فرهنگی نقشی در بهسازی این پروژه ندارد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی متولی پروژه بهسازی مقبره الشعرا است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در مورد وضعیت کنونی مقبره الشعرا تبریز، گفت: نظر به این که متولی اصلی مجموعه مقبره الشعرا تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، میراث فرهنگی استان هیچ گونه دخالتی در این پروژه نداشته و ندارد.

او با اشاره به این که پروژه عمرانی بهسازی مقبره الشعرا تبریز، از سال 92 آغازشده است، گفت: با توجه به حذف ردیف اعتباری ملی مقبره الشعرا و عدم امکان اتمام پروژه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زمان شهردار وقت تبریز، شهرداری تبریز به این پروژه ورود پیدا کرد، اما با توجه به حجم پروژه اعتبارات شهرداری تبریز به تنهایی پاسخگو نیست و باید ردیف ملی برای آن در نظر گرفته گردد که خوشبختانه با پیگیری های آقای سعیدی، نماینده محترم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، این امر در امسال محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: در تمام جلساتی که برای آنالیز وضعیت فعلی مقبره الشعرا تشکیل می گردد، بر رعایت ضوابط و قوانین آثار تاریخی و ثبتی تأکید از سوی میراث فرهنگی تأکیدات لازم اجرا شده است. با توجه به طرح موضوع مقبره الشعرا در جلسه کمیته فرهنگی مجمع مشورتی استان، نتیجه نظرسنجی های دو سال اخیر در مورد مقبره الشعرا که حاکی از نارضایتی مردم و گردشگران بود، مطرح شد که به حق یکی از مطالبات مردم فرهنگ دوست تبریز و آذربایجان سرانجام دادن به این وضعیت نابسامان است.

او اظهار داشت: در این عملیات برای حفظ و حراست از بقایای تاریخی موجود، بر حفظ بقایای تاریخی بخش شرقی گورستان سرخاب و سید حمزه که شامل بقایای زیرزمین ملاباشی و قائم مقام فراهانی است، تأکید شده است و میراث فرهنگی اجازه دخالت در بقایای تاریخی موجود را نخواهد داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 358

به "اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی متولی پروژه بهسازی مقبره الشعرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی متولی پروژه بهسازی مقبره الشعرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید