اثر هیالورونان اسپرم در مراحل ابتدایی تکوین جنین

به گزارش تور استانبول، تحقیقات پروفسور علی فولادی بر روی نقش هیالورونان اسپرم و وزن مولکولی آن در ایجاد بلاستوسیت گوسفند، زنده مانی آن پس از انجماد و میزان بارداری و تولد زنده پس از انتقال جنین به رحم نشان داد قطعه هیالورونانی با وزن مولکولی بسیار کم اسپرم از مراحل ابتدایی تکوین جنین حمایت می نماید.

اثر هیالورونان اسپرم در مراحل ابتدایی تکوین جنین

این دانشمند از کشور انگلستان که موفق به دریافت جایزه بهترین پروژه در گروه بیوتکنولوژی جانوری نوزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقیاتی رویان گردیده است، در گفت وگویی با خبرنگاران، درباره این پروژه تحقیقاتی شرح داد: موضوع تحقیقی که من در 10 سال گذشته روی آن تمرکز کردم، درباره روش هایی است که کیفیت جنین ها را بهبود می بخشد.

وی ادامه داد: با استفاده از درمان هایی که در مراحل آزمایشگاهی روی جنین ها صورت می گیرد، جنین ها پس از انتقال به دریافت کنندگان از نظر ایجاد موفقیت آمیز حاملگی هم در انسان و هم در دام ها نتیجه بهتری خواهد داشت.

این دانشمند درباره جزئیات این پروژه اضافه کرد: تحقیقات ما درباره اثر ماده هیالورونیک اسید بر روی مراحل ابتدایی تکوین جنین اجرا شده و ما از این ماده خاص در سایزهای مخصوصی استفاده کردیم تا متوجه شویم چطور کار می نماید و چه اثرات مفیدی دارد.

فولادی درباره اینکه این پروژه در چه فازی واقع شده است، شرح داد: شرکت هایی که در زمینه فراوری محیط کشت آزمایشگاهی برای جنین فعال هستند، درحال مطالعه روی این پروژه هستند و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسند.

وی درباره سطح علمی جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان که نوزدهمین دوره آن ششم تا نهم شهرویور ماه امسال برگزار گردید، یادآور شد: کنگر رویان بسیار خوب و علمی است و چون در دوبخش فراوری مثل و ژنتیک و سلول های بنیادی فعالیت می نماید بسیار شناخته گردیده است. من همکاران بسیار زیادی را می شناسم از کشور های اروپایی و امریکا در این کنفرانس شرکت نموده اند و از آن راضی بوده اند و امیدوارم با این دیدارهایی که انجام گردیده همکاری های علمی برقرار گردیده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 22

به "اثر هیالورونان اسپرم در مراحل ابتدایی تکوین جنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر هیالورونان اسپرم در مراحل ابتدایی تکوین جنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید