شروع بازسازی مجسمه فرهاد در محوطه تئاتر شهر

به گزارش تور استانبول، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر مجموعه تئاتر شهر از شروع بازسازی مجسمه فرهاد قفل زن که به تازگی مورد تهدید سارقان قرار گرفته بود، اطلاع داد.

شروع بازسازی مجسمه فرهاد در محوطه تئاتر شهر

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ابراهیم گله دارزاده گفت: از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی حفظ و نگهداری مجسمه های شهری تماسی گرفته شد و بعد از مذاکره با دوستان این سازمان، مسئولیت بازسازی این مجسمه به یکی از بهترین بازسازی گران سپرده شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با ایجاد یک داربست، کارگاهی ایجاد شده تا مجسمه به سرعت به حالت قبلی برگردانده و نصب گردد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر با اشاره به این که مجسمه فرهاد قفل زن شش ماه پیش زنگ زدایی شده است، اضافه نمود: هنگام زنگ زدایی، شرایط کلید نامناسب تشخیص داده و این موضوع مطرح شد که امکان جداسازی آن از مجسمه باید حذف گردد.

گله دارزاده گفت: کارشناسان زنگ زدایی به این موضوع توجه داشتند که احتمال سرقت از مجسمه وجود دارد، اما آن موقع قرار شد این مساله با یک فاصله زمانی حل گردد.

مدیر تئاتر شهر با اشاره به این که در ماجرای اخیر، یکی از پیچ های کلید مجسمه فرهاد قفل زن از بدنه مجسمه باز شده است، ادامه داد: پیچ دیگری را به دلیل زنگ زدگی شکسته بودند که آسیبی جزیی به مجسمه وارد کرد و حالا قرار است این بخش بازسازی گردد.

وی با یادآوری این که در دهه گذشته قفل هایی که به بدنه مجسمه متصل بوده، به سرقت رفته است، افزود: عکس های 15 سال پیش نشان می دهد مجسمه کامل بوده و طی دهه گذشته قفل های آن که سبک بوده اند، به سرقت رفته اند، ولی از آن جاکه کلید سنگین و مقاوم است، با قدرت شکسته شده است.

گله دارزاده گفت: آقای ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی ذکر کرد که این سازمان خود را مکلف می داند تا مجسمه را به حالت اولیه برگرداند. این وعده از جانب دوستان سازمان زیباسازی داده شده و در صورت اجرایی شدن، این اتفاق حتما با مدیریت یا نظارت آقای پرویز تناولی به عنوان سازنده این مجسمه انجام خواهد شد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر در عین حال اعلام کرد: البته برخی کارشناسان معتقدند افزودن قفل ها بی فایده است چراکه همچنان امکان ربوده شدن آن ها وجود دارد. مگر این که پیش از اقدام برای این امر، تمهیدی برای حفاظت از مجسمه بیندیشیم. خوشبختانه فعلا بازسازی مجسمه به بازسازی گری که در زمینه بازسازی مجسمه های برنزی و فلزی مهارت دارد و مسئول بازسازی مجسمه های موزه معاصر هم بوده، سپرده شده است و امیدوارم در چند روز آینده این کار به انجام برسد.

دوشنبه 13 اردیبهشت معین شد پیچ های کلید مجسمه فرهاد قفل زن که در محوطه بیرونی تئاتر شهر نصب شده، باز شده و این مجسمه با تهدید سرقت روبرو شده است. به دنبال این اتفاق، کلید مجسمه به داخل مجموعه منتقل شد تا از خطر سرقت در امان بماند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1586

به "شروع بازسازی مجسمه فرهاد در محوطه تئاتر شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی مجسمه فرهاد در محوطه تئاتر شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید