اولین جشنواره پسته قزوین برگزار می گردد

به گزارش تور استانبول، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین، حمید رحمانی در این باره اظهارداشت: اولین جشنواره پسته، با هدف معرفی قزوین به گردشگران و آشنایی بیشتر با محصول پسته روزهای 5 و 6 شهریورماه در سطح باغستان های سنتی قزوین و کاروانسرای سعدالسلطنه برگزار می گردد.

اولین جشنواره پسته قزوین برگزار می گردد

وی اضافه کرد: در این جشنواره به وسیله انتشار فراخوان با همکاری آژانس های مسافرتی منتخب در شهرهای تهران و کرج گردشگران در باغستان سنتی قزوین حضور یافته و از نزدیک با چگونگی برداشت محصول پسته به شیوه سنتی توسط باغبان های قزوینی آشنا می شوند. همچنین در ادامه با حضور در موزه کشاورزی قزوین واقع در عمارت سپهدار با ابزار و لوازم و آیین های سنتی حاکم بر باغستان های سنتی قزوین آشنا می شوند.

رحمانی یادآورشد: میهمانان جشنواره پسته در بخش پایانی این تور گردشگری با حضور در سرای سعدالسلطنه در جشنی که به همین منظور در سرای بهشتیان برگزار می گردد حضور خواهند یافت.

مدیرعامل سازمان باغستان های سنتی شهرداری قزوین بیان نمود: قصه گویی به لهجه قزوینی با موضوع باغبانی، اجرای موسیقی زنده، چوب جنگ و تئاتر ظنز از برنامه های پیش بینی شده در این جشن است.

وی یاداورشد: این جشنواره توسط شرکت دهکده راه سبز کاسپین و با همکاری سازمان باغستان های سنتی، سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان قزوین برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 774

به "اولین جشنواره پسته قزوین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جشنواره پسته قزوین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید