شروع عملیات بازسازی قلعه خاندان بهادری کمیجان

به گزارش تور استانبول، عملیات بازسازی قلعه تاریخی خاندان بهادری روستای اسفندان شهرستان کمیجان با اعتبار 650 میلیون ریال شروع شد.

شروع عملیات بازسازی قلعه خاندان بهادری کمیجان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در عملیات این طرح دیوار ضلع شمال غربی ساختمان شاه نشین قلعه و فضای مطبخ غربی مورد بازسازی و در بخش هایی مورد بازسازی قرار می گیرد.

این در حالیست که 600 میلیون ریال سال 97 برای بازسازی این اثر تاریخی توسط میراث استان مرکزی هزینه شد.

قلعه خاندان بهادری یکی از بناهای به جا مانده از دوره قاجار است که با وسعت 11 هزار مترمربع زمین و بنایی به متراژ سه هزار مترمربع دارای دو بخش و دو در چوبی در قسمت شمالی و غربی بنا است.

این مجموعه دارای بخش شاه نشین، باغ، قلمستان و برج های بلند است که به دلیل گذر زمان آسیب های بسیاری به برج ها وارد شده و ارتفاع آنها اکنون به حدود 6 متر رسیده است.

وسیع ترین و عظیم ترین ساختمان های قلعه در بخش شمالی بنا قرار گرفته که به بخش اعیان نشین اختصاص دارد و مصالح به کار رفته در ساخت این بنا شامل خشت، سنگ، آجر، چوب، آهک و گچ است.

قلعه خاندان بهادری در کنار یکی از راه های مهم ارتباطی استان مرکزی به سوی غرب کشور قرار گرفته است به طوری که منطقه وفس که قلعه بهادری در آن واقع شده از دیرباز محل اتصال راه های تهران، همدان، قم، کرمانشاه و کردستان بوده است.

این قلعه در سال 1381 توسط کریم بهادری به میراث فرهنگی اهدا شد و در هفدهم اسفندماه همان سال به عنوان اثر ملی ثبت شد. با توجه به ارزش تاریخی این بنا و قدمت، این بنا می تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1110

به "شروع عملیات بازسازی قلعه خاندان بهادری کمیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی قلعه خاندان بهادری کمیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید