6 راه برای حفظ روابط دوستی بعد از ازدواج

به گزارش تور استانبول، ازدواج درهای جدیدی به روی روابط دوستی می گشاید. اما وارد شدن از این درها می تواند به معنای پشت سر گذاشتن چیزهای زیادی باشد. اولویت های شما ممکن است تغییر کند، بنابراین شما نیز ممکن است تغییر کنید. نکته دیگر این است که وقتی بچه دار می شوید زندگی شما بیشتر تغییر می نماید. بیشتر برای کودک و خانواده وقت می گذارید. همه این تغییرات ممکن است بر رابطه شما با دوستانتان تأثیر بگذارد. ازدواج شما را ملزم به همگام شدن با شریک زندگی خود می نماید که به خصوص در خصوص روابط دوستی می تواند مساله ساز باشد. زوجین غالباً از نوع روابط دوستی که همسران خود دارند شکایت می نمایند و می توانند آنها را رد نمایند. این می تواند رابطه شما را متلاشی کند. برای جلوگیری از این امر، باید بیاموزید که منافع شریک زندگی خود را حفظ کنید، بدون اینکه بیش از حد شما را محدود نگه دارد.

6 راه برای حفظ روابط دوستی بعد از ازدواج

دوستان مانند خانواده دوم هستند که عشق، حمایت و تشویق را به شما ارائه می دهند. آنها افرادی هستند که در کنارشان شما می توانید خودتان باشید و به خاطر اقدامات خود مورد قضاوت قرار نگیرید. از آنجا که ازدواج و روابط دوستی به هم پیوسته اند، اجازه دهید نگاهی به راه هایی بیندازیم که می توانید حتی پس از ازدواج، دوستی تان را حفظ کنید.

1. شناسایی دوستان:

با گذشت زمان، شما در خصوص افرادی که وقت خود را با آنها سپری نموده اید، چیزهای زیادی می آموزید. برخی رویکرد بدبینانه نسبت به زندگی دارند و تمایل دارند شما را با خود به پایین بکشند. چنین دوستانی احتمالاً فقط توصیه های منفی ارائه می دهند که می تواند برای شما و ازدواج شما سمی باشد. بهتر است از چنین افرادی دوری کنید. درعوض، افرادی را که می توانید روی آنها حساب کنید شناسایی کنید و تمام کوشش خود را برای حفظ آنها در زندگی خود انجام دهید. دوستان قابل اطمینان باعث ایجاد اتفاقات مثبت در زندگی شما می شوند و همچنین به شما در پیشرفت تان به عنوان یک فرد یاری می نمایند.

2. اعمال محدودیت ها:

مهم نیست دوستی شما چند سال عمر نموده است، شما همواره باید حد و مرزهایی را که می توانید پیشنهاد دهید و روابط تان را محدود کنید. این مهم است که دوستان شما این را درک نمایند که اولویت های شما بعد از ازدواج تغییر نموده است و ممکن است شما نتوانید به همان اندازه قبل با آنها وقت بگذرانید. با این حال، شما باید نشان دهید و به آنها بگویید که آنها هنوز هم جزئی جدایی ناپذیر در زندگی شما هستند و این برای شما معنی زیادی دارد.

3. زمان بگذارید:

در دسترس بودن زمان برای حفظ هرگونه رابطه بسیار مهم است. بعد از ازدواج و بچه دار شدن، وقتی که می خواهید برای خودتان هم بگذارید سخت می گردد و بنابراین دیدار با دوستان قدیمی جای کمی در لیست کارهای شما پیدا می نماید اما برای داشتن دوستی طولانی مدت، باید سعی کنید تا مخاطبین تان را حفظ کنید و برای دوستان خود وقت بگذارید. تماس تلفنی یا پیغام تلفنی به وسیله برنامه های شبکه های اجتماعی به شما یاری می نماید تا با آنها در ارتباط باشید. یک بار با دوستانتان قرار بگذارید و دوستی های قدیمی را دوباره برقرار کنید. دیدار یک به یک هر چند هفته یا چند ماه یک بار نیز می تواند جذابیت خود را داشته باشد. اینها می توانند به شما یاری نمایند تا خاطرات خوب را زنده کنید و آرامش خاطر را در نگه داشتن دوستان خود ایجاد کنید.

4. به اشتراک بگذارید و گوش دهید:

زندگی شما بعد از ازدواج به طرز چشمگیری تغییر می نماید و ممکن است تجربه های جدیدی برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود داشته باشید اما نباید اینگونه باشد که فقط شما حرف هایتان را به اشتراک بگذارید، صبر کنید و به دوستانتان نیز گوش دهید. وقتی دوست شما در حال صحبت است، حرف او را قطع نکنید و بحث را به انحراف نکشانید. انجام این کار بی ادبی و خودخواهی است و ممکن است به دوست شما آسیب برساند. همه دوستان شما ممکن است متاهل نباشند بنابراین ممکن است در حال حاضر نتوانند به زندگی شما ارتباط داشته باشند. آنها ممکن است مایل نباشند آنچه را که برای شما رخ داده است بدانند. بنابراین در خصوص بچه ها، شوهرها و چیزهای جدید دیگر در زندگی تان بحث نکنید. به موضوعات کلی بپیوندید که در آن همه دوستان شما می توانند در بحث شرکت نمایند.

5. ایجاد تعادل:

دوستان شما ممکن است بهترین سیستم پشتیبانی شما باشند و شما ممکن است در به اشتراک گذاشتن مسائل خود با آنها بسیار راحت باشید اما از این واقعیت غافل نشوید که همسرتان نیز می تواند ستون پشتیبان شما باشد. ازدواج شما بر دوستی مقدم است. اطمینان حاصل کنید که حمایتی که شما می خواهید نه تنها از دوستان شما بلکه از طرف همسرتان حاصل می گردد. در عین حال، برای حمایت از همسر خود همواره حاضر باشید. این باعث می گردد پیوند بین شریک زندگی شما و دایره دوستان شما قوی تر گردد.

6. دوستان جدید:

حتی پس از بهترین کوشش شما برای حفظ دوستی های قدیمی، ممکن است کارها به شکلی که شما می خواهید پیش نرود. مردم تغییر می نمایند و شما نمی توانید این را کنترل کنید. در برخی مواقع، ممکن است مجبور شوید افراد خاصی را رها کنید تا افراد جدیدی را پیدا کنید. برای از دست دادن دوستان پس از ازدواج دلسرد نشوید زیرا همواره می توانید دوستان جدیدی پیدا کنید. همچنین می توانید با دوستان همسر خود دوست باشید تا یک حلقه مشترک داشته باشید و شما این مزیت را دارید که می توانید با زوج های دیگر در ارتباط باشید.

ازدواج یک شغل تمام وقت است اما این نباید شما را از وقت گذاشتن برای دوستان خود باز دارد. دوستان مهم هستند و تنها چیزی که شما احتیاج دارید علاقه و کمی کوشش برای نزدیک نگه داشتن آنها است.

آیا بعد از ازدواج هنوز با دوستان قدیمی خود در تماس هستید؟ راز خود برای حفظ یک دوستی را به اشتراک بگذارید و در قسمت زیر اظهار نظر کنید.

منبع:

momjunction

منبع: هفت گنج
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 967

به "6 راه برای حفظ روابط دوستی بعد از ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه برای حفظ روابط دوستی بعد از ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید