یک سوم بچه ها بریتانیا بازتابی از خود در کتاب ها نمی بینند

به گزارش تور استانبول، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد یک سوم بچه ها و نوجوانان بریتانیا بازتابی از خودشان را در کتاب هایی که مطالعه می نمایند نمی بینند.

یک سوم بچه ها بریتانیا بازتابی از خود در کتاب ها نمی بینند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، نتایج تحقیق جدیدی که با آنالیز حدود 60هزار کودک بریتانیایی اجرا شده نشان می دهد از نظر یک سوم از بچه ها و نوجوانان، شخصیت های کتاب هایی که مطالعه می نمایند به آن ها شباهتی ندارند.

افرادی که در این تحقیق جدید مورد آنالیز قرار گرفتند بین 9 تا 18 سال سن داشتند.

نتایج این تحقیق که با عنوان مشاهده خودمان در آثاری که مطالعه می کنیم منتشر شده است نشان می دهد 33 درصد از جامعه آماری این تحقیق بازتابی از خود در آثاری که مطالعه می نمایند نمی بینند و نمی توانند با شخصیت های کتاب همذات پنداری نمایند، که سهم بچه ها و نوجوانان از اقلیت های قومی و نژادی 40 درصد و بچه ها و نوجوانان سیاه پوست 46 درصد عنوان شده است. فقط 31 درصد از بچه ها و نوجوانان سفیدپوست نمی توانند شخصیت های کتاب هایی مشابه خود پیدا نمایند.

با این حال پیش تر نتایج تحقیقی درباره آمار بازتاب شخصیت های آسیایی، سیاه پوست و اقلیت ها در کتاب های کودک و نوجوان بریتانیا منتشر شده بود که بیانگر افزایش پنج درصدی بازتاب چنین شخصیت هایی در مقایسه با سال 2017 بود.

دو پنجم بچه ها و نوجوانانی که در این تحقیق مورد آنالیز قرار گرفتند اعلام کردند علاقه دارند کتاب های بیشتری با شخصیت های مشابه به خودشان را مطالعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1347

به "یک سوم بچه ها بریتانیا بازتابی از خود در کتاب ها نمی بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم بچه ها بریتانیا بازتابی از خود در کتاب ها نمی بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید