پایگاه های نظامی استرالیا ارتقا یافته و مانورها با آمریکا گسترده می گردد

به گزارش تور استانبول، نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) گفت، کانبرا 580 میلیون دلار برای ارتقای چهار پایگاه نظامی در شمال این کشور و گسترش مانورهای نظامی با ایالات متحده هزینه خواهد نمود.

پایگاه های نظامی استرالیا ارتقا یافته و مانورها با آمریکا گسترده می گردد

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک باند فرودگاه در قلمروی شمالی به منظور حمایت از هواپیماهای بزرگتر امتداد یافته، در برد شلیک بازنگری شده و تاسیسات تمرینی جدید برای پرسنل دفاعی و تفنگداران آمریکایی راه اندازی خواهد شد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت: در همکاری با ایالات متحده، متحدانمان و همسایگانمان در هند - اقیانوسیه ما به پیشبرد منافع استرالیا به وسیله سرمایه گذاری در نیروی دفاعی استرالیا ادامه خواهیم داد. تمرکز ما روی دنبال کردن صلح، ثبات و یک هند - پاسیفیک آزاد و باز است و با یک نظم جهانی که هوادار آزادی است.

به روزرسانی ارتش استرالیا سال جاری آغاز و در سال 2026 به اتمام میرسد. دفتر نخست وزیر استرالیا به سوالاتی درباره جزئیات این برنامه ها پاسخی نداد. سفارت آمریکا در کانبرا هم جوابگو نبوده است.

استرالیا و ایالات متحده مانورهای دو سالانه ای برگزار می نمایند و مورد بعدی از اوت آغاز می گردد. به طور معمول بیش از 30 هزار نیرو در مانورهایی در ساحل شرقی استرالیا مشارکت دارند.

یکی از ارشدترین مقام های امنیتی استرالیا به تازگی گفته است که دموکراسی های لیبرال باید برای جنگ آماده باشند. وزیر امور داخلی استرالیا مساله ای که موجب اعلام این هشدار شده است، بازگو نکرد اما این تحولات در پی تیرگی بیشتر روابط استرالیا با چین و رشد تنش های منطقه ای بر سر تایوان رخ می دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: istanbulnet65.ir شناسه مطلب: 1633

به "پایگاه های نظامی استرالیا ارتقا یافته و مانورها با آمریکا گسترده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه های نظامی استرالیا ارتقا یافته و مانورها با آمریکا گسترده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید